Senaste nytt

Alaska Airlines till Skyteam? (Rykte)

henrik l

Medlem
UPDATE: Jag skrev felaktigt att presskonferensen skulle hållas 6/10 (idag), men det ska vara Måndag den 8/10.

Alltså får vi vänta ytterligare två dagar på besked

Då blir måndagen med andra ord en riktig höjdare för oss frequent flyer freaks:D Dessutom får vi reda på vem som eventuellt går med i OW.
 

rob74

Medlem
Blir ju i så fall också intressant med poängsamarbetet mellan Emirates och Alaska Airlines.
De har ju tidigare signalerat att införa poänguttag på Emirates via Mileage Plan från någon gång mot slutet av 2012.
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem

Men vad i -h-e...va??

Snabba ryck, OneWorld nämns inte någon gång i pressmedelandet. Känns som de flesta flygbolag är notoriskt otrogna just nu.

Inte mig emot, AB till ST vore mycket goda nyheter för oss infrequent flyers som skulle ha svårt att nå status i OW.

..för det här måste väl betyda att AB är på väg till SkyTeam, eller..?
 

henrik l

Medlem
Men vilken tid är den jäkla presskonferensen i NY? Har försökt hitta någon info. Är ju kväll i HK, så jag kan hålla koll på läget och funderade på jag skulle bli den förste på BC.se som kunde släppa nyheten:cool:

EDIT. AB ska stanna i OW så jag kan få tierpoints när jag flyger till Sicilien på sommaren och därmed basta:cool:
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Snabb genomläsning av dagens tyska nättidningar ger att Etihad pumpat in pengar i Air Berlin (jätteoväntat..) och därigenom har mycket (allt?) att säga till om. AF har börjat flörta med Etihad på ett ganska desperat sätt för att de tycker LH är för mäktiga. Etihad har tydligen smickrats av detta och beordrar AB till samarbetet.

http://www.handelsblatt.com/unterne...n-verbuendet-sich-mit-air-france/7226762.html

Rena såpoperan om det stämmer, som sagt, Alliance Run, AB får Slut Gold på livstid :)
 
Last edited:
Toppen