Senaste nytt

Alaska Airlines blir del av OneWorld

Palazzi

Medlem
Missat detta! Roligt och spännande.

Antar att det tyvärr innebär slutet för de mycket gynnsamma kampanjer, gällande poängköp, som tidigare var synonymt med Alaska.
Kanske har iofs dollarkursen satt punkt för detta.

Minns att man med någon kombination ,tillsammans med Icelandair Saga Class, kunde åka till Honolulu vansinnigt billigt.
Hawaii räknades då som inrikes USA (sen kom zonen USA+ eller vad det hetta), Icelandairs business/eco + (kanske med rätta) kostade nära som övriga bolags ekonomiklass med poäng och slutgiltigt tillkom det knappt skatt på Alaskas flyg.

Men glädjande ändå. Var bra service tyckte jag då iaf :)
 

henrik l

Medlem
Missat detta! Roligt och spännande.

Antar att det tyvärr innebär slutet för de mycket gynnsamma kampanjer, gällande poängköp, som tidigare var synonymt med Alaska.
Kanske har iofs dollarkursen satt punkt för detta.

Minns att man med någon kombination ,tillsammans med Icelandair Saga Class, kunde åka till Honolulu vansinnigt billigt.
Hawaii räknades då som inrikes USA (sen kom zonen USA+ eller vad det hetta), Icelandairs business/eco + (kanske med rätta) kostade nära som övriga bolags ekonomiklass med poäng och slutgiltigt tillkom det knappt skatt på Alaskas flyg.

Men glädjande ändå. Var bra service tyckte jag då iaf :)

Var inte så pessimistisk:D Finns en del anomalier inom OW när det gäller att boka andra bolag än de där man har poängen.
 

Palazzi

Medlem
Var inte så pessimistisk:D Finns en del anomalier inom OW när det gäller att boka andra bolag än de där man har poängen.

Jag ska erkänna mig både pessimistisk och lite ”ute ur leken” numer

Blir väldigt lite av både poängjagande och intressanta rutter (därav än mindre anledning till pessimism iom att det knappt berör mig ).

Blir mycket ”snabbaste vägen för en inte orimlig summa”, men det funkar det med...när man redan provat på det andra livet.
Hoppas dock att man efter Covid får anledning att unna sig och familjen en lite mer påkostad resa
 

Homer

Medlem
Alla rutterna utom Chicago, Portland och Seattle är mer än 2.000 miles (= 140 BA Tier Points i Business!)

The carrier, which is set to enter the oneworld alliance at the end of March, will begin a 4X-weekly year-round route from
ANC to Las Vegas McCarran (LAS) from May 20.
Daily flights to Denver (DEN) and
San Francisco (SFO) will start on June 17 through Aug. 16 from ANC.

Additionally, Alaska Airlines is turning its daily service to Phoenix Sky Harbor (PHX) into a year-round route. All four routes will be operated on board Boeing 737 aircraft.

The ANC-SFO flight—first announced in August 2019—was scheduled to start in April 2020, but it was delayed due to the COVID-19 crisis.

During the northern summer 2021 season, Alaska will fly eight nonstops from ANC to domestic destinations. In addition to the three new routes and PHX, flights will operate to Chicago O’Hare (ORD), Los Angeles (LAX), Portland (PDX) and Seattle (SEA).


Alaska Airlines increases Anchorage connectivity | Routesonline
 

Senator

Moderator
Idag är första dagen för Alaska i OneWorld. Nu som Virgin America är integrerade så finns det massor av spännande alternativ.

Alaska Airlines Officially Joins Oneworld Alliance Today

Ser att BOS-LAX i First ligger på $299 en väg @sembl så när allt detta har lagt sig och vi kan åter göra saker så kommer jag.

Jag tror Alaska kommer vara en grym partner för Tier Points. Ofta på mina resor långs den amerikanska västkusten så har Alaska varit billigast. SAN-SFO $129 i First med 40 TP är billigt. Alaska ger i motsättning till Delta, United och American access till deras lounge/club vid betald First. Längtar till att besöka USA igen.
 
Toppen