Senaste nytt

Airport Runways

MarcusC

Medlem
Jag undrar om Berlins nya Brandenburg flygplats kommer att ordna någon slags marathon innan de öppnar för flygtrafiken.
Det är i alla fall vanligt i Japan att ordna marathon på flygplatsen där öppnas nytt.

Ja nu har de ju 9 månader på sig..:). Var väl inget på gång inför invigningen som böev uppskjuten...men kanske kan bli något till nästa år...mars i Berlin kan dock vara lite kylslaget är jag rädd för...
 

Nemo

Medlem
Här finns det ju uppenbarligen kunskap att hämta, överraskande att det till och med finns löpartävlingar på och runt flygplatser. Tack för alla tips! Och det finns även en Comrades-löpare med i forumet, önskar dig en god tur i SA.
En annan löptur som jag tog i vintras var när jag flög till OSD. Hade löparkläderna under de vanliga, löparskorna överst i handbagaget. Bytte om vid ankomst och sällskapet fick ta mitt bagage när jag sprang in till Östersund. Ett sätt att få till transfer-sightseeing-löpningen-springibenen-friskluft allt på en gång.
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=1653130
 
Last edited:

cantona

Medlem
Här finns det ju uppenbarligen kunskap att hämta, överraskande att det till och med finns löpartävlingar på och runt flygplatser. Tack för alla tips! Och det finns även en Comrades-löpare med i forumet, önskar dig en god tur i SA.
En annan löptur som jag tog i vintras var när jag flög till OSD. Hade löparkläderna under de vanliga, löparskorna överst i handbagaget. Bytte om vid ankomst och sällskapet fick ta mitt bagage när jag sprang in till Östersund. Ett sätt att få till transfer-sightseeing-löpningen-springibenen-friskluft allt på en gång.
OSD till Östersund 10,63 km - Runda med karta i FunBeat

Liknande kan du göra i TOS och då även passa på och springa delar av maratonbanan.
 

Nemo

Medlem
Liknande kan du göra i TOS och då även passa på och springa delar av maratonbanan.

Jajamensan. Antingen följa marathonbanan söderut runt Tromsøya med permanenta km-markeringar (platt) eller upp på toppen av ön och ned på andra sidan (kortare väg).
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Den där rundan runt Gardermoen låter trevlig, kanske man skulle testa någon gång.
Ja, gör det! Det är en platt och snabb bana, inte så mycket biltrafik heller. Om du vill ha lera under fötterna och en kortare tur kan du svänga av efter 3 km (vid landningsbanan) till vänster genom grind. Där startar en natur- og kultursti genom ett bäck- och ravinlandskap. Cirka 3 km lång. Sväng höger när stigen delar sig. Du kommer tillbaka där stängslet tar slut.

Jag har för övrigt även sprungit på bana 3 på Arlanda, den är 2500 meter så 5 kilometer fram och tillbaka.
Löptävling och intervju med SAS - på Arlandas bana 3
Det perfekta 5000m banan, endast en sväng. Platt, slät asfalt (betong?). Som gjort att göra rekord på. Skulle gärna springa den banan!.
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
För layovers är väl tunneln under Atlanta toppen? Där har jag svettats många gånger själv.
 

Nemo

Medlem
Sprider lite löpande reklam om du vill springa gratis marathon med vip-kort. Sista svarsdag på måndag 23 juli 2012.

"Win one of three VIP entries for the BMW Frankfurt Marathon 2012!
Air France, the official carrier of the BMW Frankfurt Marathon, has got three VIP race packages to give away including race entry, access to the Air France Lounge, complimentary snacks and beverages, free massage after your Marathon and a separate changing area. Click here to enter the competition. The contest ends July 23th 2012."
Air France Online Gewinnspiel BMW Marathon
 

Dr. Miles

Expert
Registrering av 6:e Hagi Iwami Airport Marathon i Japan har börjats.

6th Hagi Iwami Airport Marathon | SUN 2013-OCT-20

Datum: söndag 2013-OCT-20
Entry: mellan 2013-MAY-01 och 2013-AUG-31

Screenshot20130508_3.jpg

02.jpg

09.jpg

(Foto: 萩・石見空港マラソン全国大会事務局)

Det finns även i Japan. :)
Iwami flygplats(IWJ) ordnar 5 km, 10 km och halvmarathon vilket börjar på landningsbanan.

5th Hagi Iwami Airport Marathon | 2012-OCT-21

EDIT: Rundan avslutar inte på landningsbanan, utan på parken nära flygplatsen.
 

jumbooze

Medlem
Jag springer bara till Lounge och ibland till gate - springa på "Runway" känns som ett sätt att motverka BMI Gold.
Will run for Krug :cool:
 
Toppen