Airbräu - mikrobryggeri på Münchens flygplats

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jakob Österberg, 4 Juni 2017.

1. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade en stund över idag och insåg att det ligger ett mikrobryggeri på Münchens flygplats som heter Airbräu. Dessvärre utanför säkerhetskontrollen, men jag tänkte att det kunde vara roligt med öl istället för den där champagnen som jag alltid tvingas dricka annars.

Airbräu ligger mellan terminal 1 och 2, finns på Google maps här:
    Airbräu
    Terminalstraße Mitte 18, 85356 München, Tyskland
    +49 89 97593111
    Google Maps

Stället verkar omåttligt populärt med tanke på mängden människor här, men stället är stort och sväljer ordentligt med människor. Det finns också en stor biergarten på utsidan som säkert funkar bättre vid soligare väder.

Jag har hunnit testa två av deras härbryggda öl, och även om weißbier inte är min favorit så tycker jag ändå att de får godkänt. Det finns tre stående öl och några till som de brygger efter säsong.

Maten har jag inte testat men det känns som om den är som på flygplatsresturanger överlag. Jag sparar mig till Lufthansa-schnitzeln...

Har man några timmar över kan det vara värt att gå hit en gång för att testa ölen i alla händelser. De som är weißbier-fantaster kanske till och med kommer tillbaka, vad vet jag...

IMG_1997.JPG

IMG_1998.JPG

IMG_2005.JPG

IMG_2006.JPG

GOTATH, Berrsus, anjak och 15 andra gillar detta.
  2. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket intressant, det blir nog en tur dit i år.
    Är stället värt en inofficiell BC-träff t ex över dagen?

3. Airbrau håller bra Tysk standard även på mat. Trevligare än lounger vid fint väder.

Jakob Österberg gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Konstigare saker än så har vi väl gjort som BC träffar?
    Annars kan det vara ett bra stopp med en billig Lufthansa Business inom Europa.

Ricci gillar detta.
  5. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis, vi kanske borde sätta en lördag för ett besök (förutom Oktoberfestivalveckorna).

Tommy gillar detta.
  6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Till Barcelona träffen har ju de flesta bokat via Zürich. Dock inte lika trevligt i München i november om man vill vara ute.

Ricci gillar detta.
  7. igelkotten

igelkotten Medlem

Jag tyckte maten var ganska bra den med, även om jag inte är superförtjust i bayersk käk!

8. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, kanske i slutet av augusti kunde vara bra t ex lördagen den 26 dock är det nog lite sent att boka resa dit dvs om man vill ha bra priser.

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Snabb sökning visar detta som alternativ. Zürich och E loungen på lördag och sen hem direkt morgonen efter (söndag) via München och besöka Airbräu om de nu är öppna då.
    Pris 3000 kronor i Business med Swiss och Lufthansa
    Screenshot_20170604-131937.jpg

Von Wiffen och Ricci gillar detta.
  10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Lite längre tid kanske går att ordna i München, men gjorde ingen mer ingående sökning.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!