Senaste nytt

Air India - en positiv ny bekantskap

Ystad

Medlem
Frånsett strulet vid incheckningen så var det en problemfri resa. Jag hade hört och läst lite negativt om Air India men det var inget jag upplevde - tvärtom, jag åker gärna med Air India igen.
 
  • Gilla
Reactions: pep

Hansi

Medlem
Åkte 4 delsträckor med Air India o deras B787-8 denna vecka (W36 dvs 2/9 och 7/9) ARN - New Delhi - Kolkata tor i Business. Håller med om att maten var OK och jag hade beställt diabetiker mat. Fick samma kycklingrätt fyra gånger. Min grannes stol gick sönder på sträckan Delhi - ARN trotts att 3 manliga flygvärdinnor kämpade med den kunde han inte ligga helt flat. Detta var min första kontakt med B787 och vad jag inte väntat mig var att ljudnivån var så hemskt hög. Motorerna hördes mycket hela resan och aircon susade på full styrka i ca 80-85 db. Har flugit Finnair och Thai och dras A350 6 gånger. Det bara susade svagt i kabinen. Så jag förstår inte varför Boeings plan kallas Dreamliner och låter som B727 inne i kabinen.
 

ymmot123

Medlem
Åkte 4 delsträckor med Air India o deras B787-8 denna vecka (W36 dvs 2/9 och 7/9) ARN - New Delhi - Kolkata tor i Business. Håller med om att maten var OK och jag hade beställt diabetiker mat. Fick samma kycklingrätt fyra gånger. Min grannes stol gick sönder på sträckan Delhi - ARN trotts att 3 manliga flygvärdinnor kämpade med den kunde han inte ligga helt flat. Detta var min första kontakt med B787 och vad jag inte väntat mig var att ljudnivån var så hemskt hög. Motorerna hördes mycket hela resan och aircon susade på full styrka i ca 80-85 db. Har flugit Finnair och Thai och dras A350 6 gånger. Det bara susade svagt i kabinen. Så jag förstår inte varför Boeings plan kallas Dreamliner och låter som B727 inne i kabinen.

Jag har rest med dreamliner med norwegian. och tycker den är väldigt tyst. Airon har väl piloterna kontroll över . Men de verkar ha glömt bort detta på airindia.
 

Swissbob

Medlem
Bara för att man är med i samma allians så betyder inte det att man har samma handlingbolag på flygplatserna. Det är som på Arlanda då Sas inte kan göra något åt Tap, Singapore Airlines eller Turkish (dom jag kommer på) eftersom dessa har aviator och Menzies som handlingsbolag.
 

pep

Medlem
Air India indenrigs er kanske en helt anden sag....keywords: uregelmæssig, beskidt interior, kaos, ombookning til busser...
 
Toppen