Senaste nytt

Air France premium economy (fråga om stolen) longhaul

johhenrik

Medlem
Stolen i sig OK för flygning på dagtid. Hemsk på natten.
Det beror väl till stor del på vad man har för vanor... :) När jag började resa så reste jag mestadels i ekonomi long-haul. När man fick sitta i Premium Economy så var ju det fantastiskt! Nu har jag vant mig vid business och gnäller om det inte är fully-flat osv och skulle säkerligen säga som dig, den är hemsk på natten. :)
 

Dr. Miles

Expert
Det har du såklart rätt i, tänkte mera om någon hade någon spec på hur bra recline man kan få till för det verkar helt omöjligt att få fram :D

Enkel sökning på Google med följande ord gav mig svaret direkt.
"air france, recline angle, seat pitch"

Det står 123 graders lutning och seat pitch är ca 40 tum om man väljer flygning på Airbus A380.

8. Air France: Air France’s exclusive Premium Voyageur product is available aboard its A330, A340 and Boeing 777 planes, but where it really stands out is aboard the A380, where seats have a stretchy 39.8 inches of pitch, are 19 inches wide, recline to 123 degrees, and have 10.4-inch entertainment screens, personal power ports, extra-large tables that double as work desks, as well as small amenities kits.
Travel Tuesday Top 10: International Premium Economy Seats And How You Can Use Miles To Fly ThemThe Points Guy
 

Jacob

Medlem
Okej!

Hur pass full flat blir det om du skulle uppskatta? = )
Här har du stolen när den är fälld som mest:
Aeroflot-Comfort-Class-Premium-Economy-Boeing-777-New-York-Moskva-22-720x480.jpg
 

Agö

Medlem
Det beror väl till stor del på vad man har för vanor... :) När jag började resa så reste jag mestadels i ekonomi long-haul. När man fick sitta i Premium Economy så var ju det fantastiskt! Nu har jag vant mig vid business och gnäller om det inte är fully-flat osv och skulle säkerligen säga som dig, den är hemsk på natten. :)
Absolut och jag har ju polare som kan sova ståendes så då kan man nog leva även med denna stol. Personligen avstår jag dock. Har f.ö. aldrig sovit så gott ombord som när jag blandade alkohol och sömntabletter i AF eko, CDG-EZE ;)
 

Pho

Medlem
Jag upplever denna stolen lite speciell när det gäller att sova. Eftersom inte ryggen lutas riktigt som vanligt så blir det en lite märklig ställning ibland. Personligen uppskattar jag dock övriga fördelar så mycket att jag står ut med den nackdelen.

Bland fördelarna är att man får mer bredd och behöver inte sitta axel mot axel med grannen, man störs aldrig av den framför eller bakom. Ett ordentligt stort bord när man äter eller jobbar.

Servicen brukar vara bra enligt min erfarenhet och jag har aldrig upplevt problem med sen servering som nämndes ovan.
 

Norde

Ny medlem
Blir två frågor samtidigt här.

1.Är det någon som har flugit premium economy med Air France i deras A340?

2.
Resan är i slutet Februari 2021. Läste att dom ska fasas ut Q1 samma år.
Tror ni det kan bli att man väljer att göra det snabbare på grund av stundade kris?
 
Toppen