Senaste nytt

Air France och Paris CDG

agehall

Medlem
Nu river vi ju upp en antik tråd, men CDG T1 är i sig inget problem. Den är bara ful som stryk och tråkig. Däremot är T2 med sina sjuttioelva delar som ligger tio mil från varandra ett problem.
 

Dr. Miles

Expert
Det som jag inte gillade på Paris CDG T1 är att man måste gå genom säkerhetskontrollen igen. Vilket ofta man slipper när man byter på bl a München, Köpenhamn (dock ej från icke-Schengen till Schengen/icke-Schengen).
 

agehall

Medlem
Fast byten mellan T1 och T2 är nog inte så vanligt, relativt sett. Men om man nu ska göra det, så är CDGVAL ett av de smidigaste sätten att ta sig runt på CDG...
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej! Man behöver inte byta terminal på CDG, då alla Air France flyg opererar ut från CDG2. :)
Nya transitkorridorer från 2F till 2E (K) och (L) , som inte kräver en säkerhetskontroll förenklar också avsevärt.
p.s jag var otrogen för någon vecka sedan och passerade Tyskland. Oj så mycket flygplatsbuss jag fick åka, både ut och hem.. nya lärdomar! :) hälsn Karin
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Så sant. Och i den meningen var jag glad över att skumpa runt på en buss " det är bara på CDG man måste åka buss hela tiden.." Nej, tydligen inte. Och dessutom numera inte alls på CDG2 om man kommer in från ARN eller CPH...bara vi från Göteborg som fortfarande tar oss en tur när vi kommer in på 2G..
 

Dr. Miles

Expert
Det är bra att Paris CDG har blivit bättre.
Det är bara synd att det inte finns något vettigt bonusprogram inom Skyteam...
Air France/KLM Flying Blue och Delta Skymiles är de två minst dåliga.
 

Ystad

Medlem
Nja Karin,
inte helt rätt va...:)

Om man t ex kommer till 2F och skall vidare från 2E (M) så nog måste man åka buss.
 
Toppen