KLM, KLM...vad 17 håller ni på med? Känner inte igen er annars goda glada service nu.
Hade avbokat en bokning som var fullt avbokningsbar och där flera flygningar ställts in, inga problem per telefon. Reklamerade köpet hos Amex då återbetalningen drog ut på tiden. Nu återkommer Amex och säger att KLM hävdar att biljetten inte var fullt återbetalningsbar. Suck, vad försöker ni med? Tur jag hade skärmdumpar på avbokningsreglerna. KLM fortsätter hävda att det är bara voucher som gäller. Ska man behöva spela in samtal med kundservice? Det här kommer inte sluta bra mellan oss, kära KLM.
Kundtjänstlotteriet ger sällan vinst varje gång... Jag har också problem med KLM efter inställda flyg. Först ville de ha en avgift för ombokning, men efter att ha hänvisat till deras egna regler på hemsidan backade dem. Det finns gott om lediga bokningsklasser 2021, men de nekade mig ombokning med hänvisning till att ombokning endast är möjligt inom 12 månader från köpet (ej från när resan var planerad) vilket för mig lämnar ett oerhört litet fönster för ombokning.
Är det någon som vet om detta stämmer? På hemsidan står det att ombokning är möjlig fram till 30 juni 2021 vid inställt flyg?