Senaste nytt

Air France och avbokningar i COVID-spåren

Valley

Medlem
Efter dagliga påminnelser kom så ett svar. Eftersom voucher var begärd blir det ingen återbetalning.
Så skickar man en länk till claim's, till spansk site :rolleyes:
Vackert KLM
 
Eller den här... Bad om ett mejl med anledning om varför dom inte kunde återbetala. Fick ett mejl på svenska...svarade på svenska men fick då svar på engelska att dom inte hanterade ärenden på svenska Rörigt!
 

Valley

Medlem
Eller den här... Bad om ett mejl med anledning om varför dom inte kunde återbetala. Fick ett mejl på svenska...svarade på svenska men fick då svar på engelska att dom inte hanterade ärenden på svenska Rörigt!

Helt sanslösa. Vilket fascinerande bolag. Här kommer nästa besked. Med bl a en instruktion. Denna gången är länken till deras amerikanska site.
Och nu får vi se om det händer något mera. I a f fått besked att mitt claim är mottaget
 

Valley

Medlem
Det gör allt för att jävlas (med mig) med flit vill jag tro.
Så här några veckor efter bekräftelse på mottagandet går man in på länken för att kolla status. Givetvis åker man in på den franska sidan, så det blir att lägga upp ett konto.
Där kan man ju försöka följa instruktionerna som fanns i dras mail. Inte lyckades jag så bra med det inte. Men till slut. Då kommer jag fram till
sidan där jag kan hitta mitt klagomål och möts då bara av orden case closed. Inte ett enda dugg mer.
Går jag på mitt bokningsnummer kommer det upp att jag har 2 voucher liggandes. Men något mer kan jag inte få fram.

Nu är det inskickat på nytt. Får vi se vad som händer. Ny bekräftelse att de mottagit är de i a f snabba med.
 
Idag ser det ut som att KLM har ändrat så att alla som fått flyg inställda kan begära refound, oavsett när flyget blev inställt. Tidigare gällde det bara flyg som ställts in efter 15 maj.

Latest flight information - KLM.com

Nu väntar jag bara på att man också helt fritt ska kunna flytta bokningar till 2021, och inte bara till innan 30 nov om det inte finns samma bokningsklass.
 
KLM, KLM...vad 17 håller ni på med? Känner inte igen er annars goda glada service nu.

Hade avbokat en bokning som var fullt avbokningsbar och där flera flygningar ställts in, inga problem per telefon. Reklamerade köpet hos Amex då återbetalningen drog ut på tiden. Nu återkommer Amex och säger att KLM hävdar att biljetten inte var fullt återbetalningsbar. Suck, vad försöker ni med? Tur jag hade skärmdumpar på avbokningsreglerna. KLM fortsätter hävda att det är bara voucher som gäller. Ska man behöva spela in samtal med kundservice? Det här kommer inte sluta bra mellan oss, kära KLM.
 
Toppen