Senaste nytt

Air France nya första klass - La Première "A Designer Suite"

När nu Lufthansa First har blivit var mans gods blickar jag (och den gode @flum ) mot Air France La Prèmiere. Läste ett par färska recensioner och det förefaller vara klasskillnad på alla plan mot det Lufthansa erbjuder - såväl på marken som i luften och allt däromkring. Har vi någon BC-medlem med färsk erfarenhet? Det handlar i så fall om betald biljett - hur kan man få tag på en sådan till ett rimligt pris (säg 45-50k)? Har redan börjat spara...

Review: Air France La Premiere First Class Paris to Tokyo

Review: Air France Salon La Premiere First Class Lounge Paris CDG


Jag har tagit två resor i år med Air France First, hårda produkten är precis som alla andra, mer en smak fråga, men den mjuka, mat, viner och personalen är oslagbar. Jag rankar Air France högst av alla First jag åkt med det senaste året (har det blivit. LH, BA, Emirates samt AF). Jag har dock inte provat deras Lounge i CDG som skall vara bra, har aldrig hunnit med det.
 

Agö

Medlem
Det här är inte så dumt. Det blir till att svälta ett par år om inte satsningen på gristerminerna går hem. Flyga ned kvällen innan, ta en natt på Sheraton och sedan knalla över till incheckningen. Air France verkar dock alltid köra bil till loungen vid ankomst (oavsett om planet parkerar vid gate eller inte) så det skulle möjligtvis tala för att ta den tidiga morgonkärran från Köpenhamn.

Air France F-klass ger bra med poäng till kassan.

upload_2016-8-25_18-5-47.png


upload_2016-8-25_18-9-19.png
 

Homer

Medlem
Air France ser väldigt bra ut i First. Jag får nog iofs hålla till godo med andras reserapporter men om Svenska spel ringer så...

En ny reserapport från en flygning med Air France är på Flyertalk nu(inklusive nedlåtande kommentarer om andra resenärer och metadiskussion om de kommentarerna):
Our week in Ireland via Air France La Première - FlyerTalk Forums


Jag tittade på vinlistan, La Première är verkligen inget för @palmen för enda ölalternativet är Heineken.

FlyerTalk Forums - View Single Post - Our week in Ireland via Air France La Première
 

Homer

Medlem
När nu Lufthansa First har blivit var mans gods blickar jag (och den gode @flum ) mot Air France La Prèmiere. Läste ett par färska recensioner och det förefaller vara klasskillnad på alla plan mot det Lufthansa erbjuder - såväl på marken som i luften och allt däromkring. Har vi någon BC-medlem med färsk erfarenhet? Det handlar i så fall om betald biljett - hur kan man få tag på en sådan till ett rimligt pris (säg 45-50k)? Har redan börjat spara...


om 2 åker pris pp


Dubai ab 3.297 €

Shanghai ab 4.097

Johannesburg ab 4.197 €

Miami ab 4.297 €

Mexiko-Stadt ab 4.397 €

Tokio ab 4.497 €

New York ab 4.497 €

San Francisco ab 4.497 €


Från bla Nederländerna och Tyskland

Air France Site Officiel - La Première


Air France Netherlands - Flight Offers
 
Toppen