Senaste nytt

Air France i blåsväder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu råkar kunder också vara människor, och vissa av dem uppträder mycket otrevligt. Det finns gränser för vad man behöver acceptera. Överskrids gränsen så har jag personligen inga problem med att sätta folk i handbojor och låsa in dem. Med våld, om nöden kräver.

Johan

Då passar du helt enkelt inte inom service, många människor gör just inte det, då man inte kan hantera sånt här. Det finns andra jobb på marknaden :)
 

Frigidus

Medlem
Då passar du helt enkelt inte inom service, många människor gör just inte det, då man inte kan hantera sånt här. Det finns andra jobb på marknaden :)

Ehhh... Han kanske e dörrvakt!? Jag la 7 år inom serviceyrket och avvisat både bestämt och fysiskt personer som inte kunde uppföra sig. Menar du att man får bete sig hur som helst så länge man är kund och personalen ska bara buga och ta emot?
 
Ehhh... Han kanske e dörrvakt!? Jag la 7 år inom serviceyrket och avvisat både bestämt och fysiskt personer som inte kunde uppföra sig. Menar du att man får bete sig hur som helst så länge man är kund och personalen ska bara buga och ta emot?

Så länge personen inte är våldsam så menar jag det, ja! jag har själv jobbat inom "service" sen 2006 och märker dagligen personer som inte kan hantera att jobba inom det. Gäller nog också dörrvakter för den delen, ofta otrevligt folk om jag får generalisera lite.
 

Frigidus

Medlem
Klart det finns rötägg inom alla yrken. Däremot håller jag inte med dig om att gästen alltid har rätt. Haft gäster som skrikit "hora" efter kvinnliga kollegor utan att för den delen varit våldsamma. Dom blev avvisade direkt. Allt handlar väl ändå om hur varje individuell situation är?
 
Klart det finns rötägg inom alla yrken. Däremot håller jag inte med dig om att gästen alltid har rätt. Haft gäster som skrikit "hora" efter kvinnliga kollegor utan att för den delen varit våldsamma. Dom blev avvisade direkt. Allt handlar väl ändå om hur varje individuell situation är?

Jo men överlag måste man kunna hantera sådant, blir situationen bättre om du "ger tillbaka med samma mynt?" Håll huvudet kallt och lös situationen, det är bara svaga individer som ser rött direkt, och sådana människor passar inte inom service.
 

Homer

Medlem
Att jag ogillar nedvärderande kommentarer om kvinnor till exempel? Känns väldigt Flashback att slänga ur sig.
Tycker dock att dina inlägg i den här tråden var bland de klokaste. Håller helt med dig i service-frågan.

Eftersom huvudpersonen är kvinna ska man ha överseende med bluffen?
 

Vaniljvodka

Medlem
Eftersom huvudpersonen är kvinna ska man ha överseende med bluffen?

Vad i mitt inlägg får dig att tro att jag tycker det? Du länkar till en (1) annan historia där en kvinna inte kommer överens med kabinpersonalen och undrar då om "det är så att kvinnor inte behöver ta ansvar för sina handlingar oavsett hur de uppträder(!)".

Dessa kvinnor asså. Helt omöjliga att ha och göra med på ett flygplan! Eller nån annanstans heller för den delen!
 

Homer

Medlem
Vad i mitt inlägg får dig att tro att jag tycker det? Du länkar till en (1) annan historia där en kvinna inte kommer överens med kabinpersonalen och undrar då om "det är så att kvinnor inte behöver ta ansvar för sina handlingar oavsett hur de uppträder(!)".

Dessa kvinnor asså. Helt omöjliga att ha och göra med på ett flygplan! Eller nån annanstans heller för den delen!

Ljuger aldrig kvinnor är poängen, hade huvudpersonen sett ut som Danny Trejo http://www.filmoria.co.uk/wp-content/uploads/2012/03/Danny-Trejo.jpg hade det inte varit någon som svalt historien utan något som bevisade sanningshalten, då kanske kommentarerna istället varit att han borde tejpats fast i stolen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen