Senaste nytt

Air China Stockholm - Peking Premium Economy

Tamgåsen

Medlem
Låter inte speciellt lockande. Varför ingår just tofflor?

Tofflor används inomhus i Kina, i alla fall på hotellrum där de också är nödvändiga eftersom man vanligtvis måste gå över en inrökt heltäckningsmatta. Jag skulle tro att det är anledningen till att tofflor även efterfrågas på flyget.

Enligt Air Chinas egen information ska premium economy även innebära varma handdukar, fast track och möjligheten att medföra ytterligare ett bagage.
 

Tur-Ture

Medlem
Flög Air China ARN-PEK-ARN (och lite till) för ett par veckor sedan...dock i ECO, men lade märke till följande:
Planet till PEK (A330-300) var rejält gammalt o risigt, ingen personlig skärm i ECO, personliga skärmen i ECO premium visade bara samma sak som visades på huvudskärmen. Vad jag kunde se så var benutrymmet på ECO Premium knappt märkbart bättre än ECO på detta plan, dock högre ryggstöd.

Planet hem (också A330-300) kändes helt nytt, personliga skärmar i ECO o ECO premium. Vad jag kunde se så var det betydligt bättre benutrymme i ECO Premium på detta plan, verkade vara typ SAS A330, dock så var stolarna här också 2+4+2 så ingen skillnad mot ECO förutom att ryggstöden var lite högre.

Så skulle inte säga att ECO Premium hos CA känns som något vettigt att lägga pengarna på.

En varning för ECO åkare....undvik första raden i ECO (den direkt bakom ECO Premium alltså), inget extra benutrymme men en ECO Premium stol framför med högt ryggstöd som kan fällas betydligt mer än ECO-stolen.

Min hemresas bestående minne blir dock ljudtortyren som Air China bjöd på.
Direkt vid boarding i PEK så lät det PING !!! i högtalarna ca 7-8ggr/minut - högt o tydligt, alltså det ljud som blir när man trycker på knappen för att få en drink till (inte på Air China dock)....
Det visade sig vara ett elfel som man inte brydde sig om att fixa, så det blev då alltså 1 timme innan take off (7x60 PING !!! = 420 PING !!!), sedan lugnade det ner sig till ca 5 PING per minut, alltså 2700 PING !!! på 9 timmar i luften. Så det blev alltså drygt 3000 PING !!! innan vi landade. Hade exit row seat så jag satt direkt under högtalaren också.

Det kändes tyst och tomt när jag kom hem...det ända jag hörde var ett malande mantra: Aldrig mer Air China Aldrig mer Air China Aldrig mer Air China.

Dock var dom helt ok på inrikes.
 
Jag har något svagt minne av att jag satt i en sådanstol för 2år sedan. Benutrymmet var aningen mer än vanliga ekonomi. Men det var det enda. Vill minnas att det inte ens fanns IFE i stolen?.

Kanske minns helt galet
 
Efter en flyvning med Air China i First (A340) og to kommende (B77W og B738), tror jeg ikke jeg ville udsætte mig selv for noget lavere end business med Air China...
 

Canadien

Medlem
OK, nu har jag nästan provat. Fanns bara W bokningsklass på ARN-PEK, Y på hemvägen. Som tur var fick jag OPUP från W. Den klassen är verkligen inte värd en spänn extra än Y. Till M&M ger W visserligen 150% poäng, men benutrymmet är bara nån tum mer och servicen lika medeldålig som i ekonomi.

Andra longhaul av sex som jag blivit uppgraderad med Air China, och businessen går an. Mycket bättre komfort än SAS
 
OK, nu har jag nästan provat. Fanns bara W bokningsklass på ARN-PEK, Y på hemvägen. Som tur var fick jag OPUP från W. Den klassen är verkligen inte värd en spänn extra än Y. Till M&M ger W visserligen 150% poäng, men benutrymmet är bara nån tum mer och servicen lika medeldålig som i ekonomi.

Andra longhaul av sex som jag blivit uppgraderad med Air China, och businessen går an. Mycket bättre komfort än SAS
W=Eco og Y=premium Eco eller :confused:
 
Toppen