Senaste nytt

Air China - Går inte att välja plats eller hämta seat map

pqvst

Medlem
Jag har en EuroBonus award resa bokad som börjar om ca 10 dagar. Ett av mina segment är med Air China (PVG-FRA). Jag gjorde bokningen 4 dagar sedan. Innan jag bokade gick det att hämta seat map för flighten. Efter jag bokade (ren slump?) så gick det inte längre att hämta seat map. Jag ringde SAS och frågade om de kunde välja plats åt mig. Det gick inte. Sen ringde jag Air China och de kunde heller inte få fram seat map :confused: Det går fortfarande inte att få fram genom ExpertFlyer heller...

Alla jag har pratat med (inkl. Tallinn igen igår) säger att flighten ser OK ut annars. Även om min flight är i slutet av december så börjar min resa ganska snart. Så jag vill helst ändra mina resa innan dess om jag tror det kan bli problem...

Vad tror ni? Varför går det inte att hämta seat map?

Screenshot 2019-11-15 11.25.08.png
 
Nej det verkar märkligt. Jag provade att köpa en plats i business class samma datum och får infon om att det är en A350-900 som ska användas, men jag får inte heller välja plats.

Formuleringen "Partner Carrier" går mig osökt att tänka på codeshare. Men det ska det ju inte vara...

Står klart och tydligt
CA935 - Airbus Industrie A350-900
Operated by Air China

upload_2019-11-15_9-32-3.png
 

intuition

Medlem
Jag har väl inget svar på original-frågan men kan säga att även med en revenue-biljett direkt med Air China går det inte alltid att välja sittplats.
Om det beror på teknik-brister eller om de har någon operativ metod med hyss i plan-planeringen låter jag vara osagt, men jag har iaf lärt mig att leva med att man bara i ≈75% av fallen kan välja sittplats före avgång.
 
Toppen