Senaste nytt

Air China First class: Frankfurt-Beijing + SAS Business + Air China Economy

Dr. Miles

Expert
Trevligt reportage! Kabinen såg riktigt bra ut!

Hårdvaran är nästan identiska som THAI First class på Airbus A380.
6022d1331460346-img_9112.jpg

6024d1331460355-img_9117.jpg

(Foto: Jacob)
 

David

Medlem
Tack för ett suveränt resereportage. Mycket snygga bilder och all den detaljrikedom som jag gillar. :)

Hur upplevde du service och bemötande i övrigt? Blev du tilltalad med namn? Var det någon som kom och presenterade sig innan avgång och tackade innan landning? Gjordes några försök överhuvudtaget till småprat?

Jag har åkt första klass med Air China en gång tidigare och blev då mött vid gaten i Beijing och eskorterad av en ung kinesiska genom passkontroll och säkerhetskontroll till loungen. Ingenting jag inte hade klarat själv men nog gjorde det ett och annat lite enklare och snabbare. Dock var detta i samband med en transfer.

Sent om sides kommer här ett svar.

Bemötandet var vänligt, till början lite avvaktande, och ganska opersonligt. Det kändes som att de inte var vana vid att ha västerlänningar ombord. Ingen presentation innan avfärd och inget tack vid landning. Kabinen var helt tom från landning till avstigning. Vad jag minns fick inte de kinesiska herrarna heller så mycket uppmärksamhet.

Inget som helst mottagande på PEK eftersom det blev lite fel med bussarna. Kanske hade de ordnat något ifall jag kommit fram med rätt buss.

Det kändes efter denna resa som om F bara kunde bli bättre. Och sen åkte jag Emirates... To be continued...
 
Toppen