Air China öppnar gratislounge på Pekings flygplats

Diskussion i 'Lounger' startad av Jacob, 26 Maj 2011.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Funkar det där? Toppen i så fall. Jag har med gott resultat använt Anonine för att kolla på svenska fotbollsmatcher som inte sänds utomlands, de har lätta instruktioner för nybörjare att komma igång med.

2. Jacob

Jacob Medlem

Anonine (som jag också använt) funkar alldeles utmärkt i Kina.

3. Ja, det fungerar OK för t ex Facebook chat (jag använder inte själv dock), men annars ganska seg blir det.

4. Nu skriver tre redaktörer inkl. mig massa OT. :)
    Vi får nog skärpa oss och visa gott exempel. ;)

Back to the topic.

Jag har pratat med en Air China anställd på deras kontor i Beijing och frågat om gratisloungen.

Hon visste inte och har inte hört om sådan lounge finns.
    Så det är ganska lugnt att säga att tjänsten inte fungerar i verkligheten.

Last edited: 16 Januari 2012
    1 person likes this.
  5. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    *förvånad*

Är det inrikes eller utrikes du sitter på?

Mig veteligen blir man förpassad till Business Class-delen av både inrikes- och utrikesloungerna i Peking. Inrikes flygs det förvisso inte Business class (kan iofs finnas någon 3-kabinrutt mellan Peking och Shanghai eller Guangzhou där de flyger wide body) men jag trodde att man ville reservera First-loungen till First-kunder och de med Platinumkort hos Phoenix Miles.

Spännande! Måste provas nästa gång på PEK, utrikes Firstloungen har jag aldrig varit i. :)

6. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag besökte loungen i utrikeshallen imorse i samband med returen på en weekendtrip med Lufthansa A380.
    Tror inte att det hjälper med diverse anonymitetssajter då man måste skaffa sig ett konto för att
    överhuvudtaget komma ut på Internet. För att få inloggningsuppgifter till kontot så var man
    tvungen att scanna sitt pass i en speciell läsare alldeles ovanför rulltrappan som leder till
    FC Loungen. Märkligt nog så var det fri WiFi på hotellet (utan inloggning).

7. Jag har kollat med två Air China anställda på Air China First class lounge(utrikes) om loungetillgång som Star Alliance Gold (jag är inte det dock).

De kunde bekräfta att Star Alliance Gold medlem på andra Star Alliance flygbolag har tillgång till Air China First class lounge(utrikes) om man reser med ett Star Alliance flyg samma dag.

Air China Phoenix Miles statushavare har också tillgång till First class loungen.

8. bL0m

bL0m Medlem

Hej,

Jag flög mellan BKK och Trat under november 2011 med Bangkok Air. Jag möttes av Bangkok Airs "gratis lounge" på väg till gaten och hade en timme att fördriva. Det var inga som helst problem att vistas där under förutsättning att du hade en biljett för detta flygbolag.

Loungen erbjöd mat, dricka, internet och laddningsstation.

Miljön var enkel men helt "Ok" för att spendera 1 timme innan flygning.

9. Det har kommit ny information om denna tjjänst.
    Det verkar dock gälla endast ekonomiklass passagerare som är bokad i L, K, H, M, B eller Y klass och har transit i Beijing mer än 6 timmar för internationella anslutningsflyg med Air China.

Loungen är inte Air Chinas egna lounger utan tredjepart lounge.

10. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl ett bra sätt att förbättra sin Economy-produkt. Sedan är det ju en grännsdragning för flygbolagen hur de vill positionera sina olika produkter.
    Till exempel så var ju aldrig gapet mellan Economy och Business så stort som när mann fick betala för kaffe ombord på SAS. Men det betyder inte att Business nödvändigtvis blir sämre för att kaffe ingår i Economy. (Nu blev ju i och för sig SAS Business markant sämre när man införde gratis kaffe i Economy - så exemplet haltar lite :eek: )

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!