Senaste nytt

Air China ökar avgångar mellan Stockholm-Beijing och opererar Airbus A330

Dr. Miles

Expert
Får hoppas priset inte går upp, någon som vet om deras andra A330-rutter är dyrare?

Om biljettpriser från Kina till Europa är det samma pris oavsett B747, B777, A340 eller A330, men från Europa är inte riktigt jämförbar.
Avresa från Frankfurt/Munchen till Beijing med Air China har samma pris.
 

A380*G

Medlem
Något OT men vill inte starta ny tråd...

Flög ARN-PEK-SHA i söndags och hade mitt M&M-kort registrerat vid bokningen. Checkade in vid disk och mina BP printades, då bad jag henne att ändra till mitt SK-kort eftersom jag ville ha poängen där istället, inga problem sa kvinnan som checkade in mig.

På båda BP stog sedan tidigare LH*G. Eftersom jag samtidigt bad om en ny seating på ARN-PEK printade hon ett nytt BP för den sträckan och där stod nu SK*S. Inga problem, försäkrade hon. Jag har ändrat på det andra BP't också så alla poäng kommer på ditt SK-kort. Fint tänkte jag och tänkte inte mer på det.

Efter allt var klart hade jag SK*S på skrivet på BP för sträckan ARN-PEK, och LH*G skrivet på BP för sträckan PEK-SHA.

Nu när poängen kommit in på kontot så har jag fått miles på M&M för sträckan ARN-PEK och poäng på EB för sträckan PEK-SHA.

Suck säger jag bara! :D
 

Gnopps

Medlem
Om det står SAS-programmet på ditt boardingkort borde du kunna reklamera och säga att de gjort fel, räkna inte med att det kommer vara enkelt dock.
 

Mikael

Medlem
Det hölls ett event på Arlanda i samband med att de körde igång med A330. Både ambassadörer och politiker var där och man slog sig för bröstet om hur viktig denna linje är, men man klarar inte ens av att flyga dagligen.

Air China International
 

Tjaeng

Medlem
Vet någon om detta med A330 på ARN-PEK är permanent nu? För om så är fallet är ju CAs stående erbjudanden rätt bra utifrån vad man får? T.ex C-klass ARN-PEK för 16430kr, ARN-SHA 16825kr etc.

Air China International
 
Toppen