Senaste nytt

Air Canada vs SAS i ekonomiklass

Roger J

Medlem
En klar fördel med Air Canada i Economy är eluttag (vanliga och USB) samt Video-on-demand. Tycker B767 är OK både i deras Business och Economy. 2+3+2-seating i Economy är ett stort plus.
Men SAS har generellt lite mer omtänksam service i Economy om du frågar mig. Självklart beroende på crew.
 

lillemannen

Medlem
Jag väljer oftas AC när det gäller att komma enkelt in till USA med transfer i Canada. Produkten i sig tycker jag är lika för SAS elr AC i ekonomi. I C vinner AC med sina fiskbenssäte, dock inte lika roligt om man åker två och om man inte får mitt emot varandra.
 
Har inte testat SAS på long-haul, men jag tycker Air Canada har en bra produkt. Har de gånger jag åkt med dem fått trevliga crews. Eluttag är stort plus när det gäller AC (och även många UA-plan). Även bra AVOD tycker jag i ekonomi.
 

Hall

Medlem
AC har ofta hyffsade säten och en bra IFE på de flesta långdistansplanen. Den mjuka delen är som sagt i tidigare inlägg sällan bra, kanske snarare bland de sämre. Attitydproblem, kass mat...
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Vilken rutt är det du undrar över om det är SAS och AC som är alternativen?

Rutten är Europa - Toronto/Montreal på väg mot Florida, men jämförelsen med SAS var mera tänkt som en jämförelse.

Prismässigt vinner AC över Swiss och SAS med flera.

Just nu kollar jag på Swiss då de har gott rykte här på BC samt att det är korta stopp.
 
Toppen