Senaste nytt

Air Canada Signature Suite Toronto: några reflektioner

palmen

Moderator
Kul med en lounge i den "högre" skolan.
Lite tråkigt kan jag tycka med ölen när de ändå har tagit in flera tappar så är allt lager förutom Guiness och en wheat. Här finns det helt klart möjlighet till förbättring, varför inte erbjuda en pale ale och en ipa också? Kanada har många bra bryggerier som skulle kunna bistå med denna typ av öl.
 

Senator

Moderator
Kul med en lounge i den "högre" skolan.
Lite tråkigt kan jag tycka med ölen när de ändå har tagit in flera tappar så är allt lager förutom Guiness och en wheat. Här finns det helt klart möjlighet till förbättring, varför inte erbjuda en pale ale och en ipa också? Kanada har många bra bryggerier som skulle kunna bistå med denna typ av öl.

Jag är väldigt nyfiken på en segmenteringsmodell från flygbolag som visar ölutbud som ett top 10 kriterium vid val av flygbolag ;)
 

palmen

Moderator
Jag är väldigt nyfiken på en segmenteringsmodell från flygbolag som visar ölutbud som ett top 10 kriterium vid val av flygbolag ;)
Det är lite som att säga att loungen serverar 7 olika sorters ost, sen visar det sig att det är 7 olika "american cheese" utan smak som serveras.
Kommer ju rätt långt ner på listna vilken öl som serveras, men kan personligen tycka att variation är bättre än att köra samma lika på allt (oavsett produkt). Här är ju Star Alliance loungen på LAX ett mycket bra exempel, de har de stora vanliga märkena på öl, men man kan även få en Stone IPA (som åtminstone är lokal för SoCal), men det bästa av allt är att man kan få en flight med 4 olika sorters öl från ett lokalt bryggeri.
Här visar man med andra ord upp hela spektrat, den öl som 90% föredrar (vanlig lager) men att även kunna erbjuda övriga 10% ett utbud som är bra.
 

Senator

Moderator
Det är lite som att säga att loungen serverar 7 olika sorters ost, sen visar det sig att det är 7 olika "american cheese" utan smak som serveras.
Kommer ju rätt långt ner på listna vilken öl som serveras, men kan personligen tycka att variation är bättre än att köra samma lika på allt (oavsett produkt). Här är ju Star Alliance loungen på LAX ett mycket bra exempel, de har de stora vanliga märkena på öl, men man kan även få en Stone IPA (som åtminstone är lokal för SoCal), men det bästa av allt är att man kan få en flight med 4 olika sorters öl från ett lokalt bryggeri.
Här visar man med andra ord upp hela spektrat, den öl som 90% föredrar (vanlig lager) men att även kunna erbjuda övriga 10% ett utbud som är bra.

Jag tror du missade min poäng: ost eller öl är egalt. Frågan är om det finns i ett flygbolags segmenteringsmodell några kunder som påvisat väljer att åka ett visst flygbolag på grund av vilken öl eller ost som serveras? :) Svårt att se det hamna på en Topp 10 lista av kriterier, jämfört med pris, komfort, direkt/in-direkt etc. Självklart vet jag att du tycker sådant är spännande, men att det skulle driva mera intäkter eller marginal för ett flygbolag vill jag gärna se studier på, samma med vilken ost finns i loungen :D
Airline business model transformation begins with customer segmentation | CAPA
 

Senator

Moderator
Börjar lugnt

936cff56ab46efdbbc28ef85de27b65c.jpg
 
Toppen