Senator
Moderator
Vänner,
Förra månaden hade jag glädjen av att testa den relativt nya Air Canada Signature Suite på Toronto-Pearson. Loungen öppnades tidigare under 2018, och är rätt unik då den är till min vetskap, ensam i sitt krav om en revenue biljett för access. Mao, inga besök om den bokas med bonuspoäng något som kan upplevas som lite udda. Det kräver alltså kombinationen av Air Canada operated samt betalning med cash. Mer om detta hittar ni här: Air Canada Signature Suite
Loungen ligger i den internationella delen av Toronto-Pearson. Vad jag uppfattar så får man access om man t.ex. flyger Air Canada vidare till Karibien eller Mexico, men eftersom USA ligger på Trans-Bordersidan går inte detta.
Vi börjar med några nackdelar: det finns inga duschar, eller inte direkt så himla mycket utsikt. För att duscha lämnar man och går till Maple Leaf Loungen. Utöver detta har jag inte så mycket att klaga över, ett par saker var riktigt bra.
Loungen är indelat i vad jag skulle säga är ett par olika avdelningar:
En liten lugn oas precis när man kommer in
En skön, avslappnade del med soffor och fåtöljer
Ett lite arbetsområde
En kombinerat bar och buffé
En restaurangdel
Jag besökte baren och restaurangen under den korta timmen jag var där. Några reflektioner:
1. Baren är bra, men saknar kanske utbudet som i United Polaris. Inte allt var "Top Shelf" men kul med massor av olika fatöl. Jag fick i alla fall en bra Negroni (eller två)
2. Buffématen höll mycket bra kvalité, det jag provade var av FCT nivå
3. Restaurangen var den bästa delen i mitt tycke. Väsentligt bättre än United Polaris, älskade storleken på rätterna och bra service. En detalj som jag tycker var sjukt bra: det finns en bemannad garderob med kvitton på väskorna, och servitören "envisades" med på ett snyggt sätt att ta dit min väska. Med andra ord, ingen restaurang som är fylld med resväskor
4. Servicen var sådär övervänligt kanadensiskt. Men jag tyckte det var härligt, och snittåldern på alla som jobbade var rätt ungt och serviceivern hög. Tror Lufthansa skall skicka några av deras FCT-anställda dit på kurs
5. Jag tycker det är kul när man satsar på produkten och inte bara status. Jag kan inte helt bestämma mig för vad jag tycker om "revenue" mot "miles/poäng". En del av mig anser att betalningsformen inte borde spela någon roll. Samtidigt måste det finnas en (icke publik) anledning till detta.
Så skall ni iväg till Nordamerika på betald Star Alliance Joint Venture biljett så varför inte Air Canada via Toronto? Med tanke på att Lufthansa envisas att skicka en B744 dit, så blir nog mitt val Air Canada tillbaka till Europa i alla fall på mina kvartalsresor dit framöver.
Lite bilder
Den sköna oasen precis innanför dörren
Sofforna och fåtöljerna
Middag i restaurangen. Jag valde:
Bläckfisk
Kyckling
Buffé och en liten snacks i baren¨
Det finns ett samarbete med Moët & Chandon
Sugen på nåt mer?
Förra månaden hade jag glädjen av att testa den relativt nya Air Canada Signature Suite på Toronto-Pearson. Loungen öppnades tidigare under 2018, och är rätt unik då den är till min vetskap, ensam i sitt krav om en revenue biljett för access. Mao, inga besök om den bokas med bonuspoäng något som kan upplevas som lite udda. Det kräver alltså kombinationen av Air Canada operated samt betalning med cash. Mer om detta hittar ni här: Air Canada Signature Suite
Loungen ligger i den internationella delen av Toronto-Pearson. Vad jag uppfattar så får man access om man t.ex. flyger Air Canada vidare till Karibien eller Mexico, men eftersom USA ligger på Trans-Bordersidan går inte detta.
Vi börjar med några nackdelar: det finns inga duschar, eller inte direkt så himla mycket utsikt. För att duscha lämnar man och går till Maple Leaf Loungen. Utöver detta har jag inte så mycket att klaga över, ett par saker var riktigt bra.
Loungen är indelat i vad jag skulle säga är ett par olika avdelningar:
En liten lugn oas precis när man kommer in
En skön, avslappnade del med soffor och fåtöljer
Ett lite arbetsområde
En kombinerat bar och buffé
En restaurangdel
Jag besökte baren och restaurangen under den korta timmen jag var där. Några reflektioner:
1. Baren är bra, men saknar kanske utbudet som i United Polaris. Inte allt var "Top Shelf" men kul med massor av olika fatöl. Jag fick i alla fall en bra Negroni (eller två)
2. Buffématen höll mycket bra kvalité, det jag provade var av FCT nivå
3. Restaurangen var den bästa delen i mitt tycke. Väsentligt bättre än United Polaris, älskade storleken på rätterna och bra service. En detalj som jag tycker var sjukt bra: det finns en bemannad garderob med kvitton på väskorna, och servitören "envisades" med på ett snyggt sätt att ta dit min väska. Med andra ord, ingen restaurang som är fylld med resväskor
4. Servicen var sådär övervänligt kanadensiskt. Men jag tyckte det var härligt, och snittåldern på alla som jobbade var rätt ungt och serviceivern hög. Tror Lufthansa skall skicka några av deras FCT-anställda dit på kurs
5. Jag tycker det är kul när man satsar på produkten och inte bara status. Jag kan inte helt bestämma mig för vad jag tycker om "revenue" mot "miles/poäng". En del av mig anser att betalningsformen inte borde spela någon roll. Samtidigt måste det finnas en (icke publik) anledning till detta.
Så skall ni iväg till Nordamerika på betald Star Alliance Joint Venture biljett så varför inte Air Canada via Toronto? Med tanke på att Lufthansa envisas att skicka en B744 dit, så blir nog mitt val Air Canada tillbaka till Europa i alla fall på mina kvartalsresor dit framöver.
Lite bilder
Den sköna oasen precis innanför dörren
Sofforna och fåtöljerna
Middag i restaurangen. Jag valde:
Bläckfisk
Kyckling
Buffé och en liten snacks i baren¨
Det finns ett samarbete med Moët & Chandon
Sugen på nåt mer?