Senaste nytt

Air Canada - några frågor angående sätesval i Businessclass.

NotSas

Medlem
Hej allesammans,
Bokade in mig & min fru på en 2-4-1 resa till Cancun, Mexico med Air Canada. Vi reser i businessclass förhoppningsvis i december detta år.
Har kikat på lite youtube.com videor och deras "fishbone" ser väldigt opersonlig ut i businessclass om man reser 2? Någon som har erfarenhet här med hur nära man sitter varandra i deras businessclass?
Vi kommer att flyga följande:
LHR-YYZ (Toronto) 777-300er <- är det deras "signature"?
YYZ (Toronto)-CUN 333 (räknar med att det inte är retrofit på denna maskin)
CUN-YYZ(Toronto) 333 (räknar med att det inte är retrofit på denna maskin)
YYZ(Toronto)-BRU 787-8 <- är det deras "signature"?

Vilka säten rekommenderas?
 
Hej, Jag har en liknande bokad, fast från Arlanda över nyår.

Jag bokade rad 5 i mitten på 777-300 ER MUC-YYZ. Det ska vara deras Signature, tror alla 777-300 har det. Håller med om att det inte är optimalt då man verkar sitta långt från varanda.
När det gäller YYZ-CUN så ser det iallafall ut när jag skulle boka att det är retrofit med lie-flat 330 med liknande stol Signature. Valde rad 2 där.
Håller tummarna att det inte blir nåt byte till Air Canada Rouge...

Inget jätte problem, men men. Man kanske för en gångs skull får kolla på film utan att bli störd hela tiden.......

787-8 Verkar inte vara den nya Signature stolen dock.
 

Tveket

Medlem
Jag har också bokning i december. ARN-YYZ-CUN.

På benen mellan YYZ och CUN är det 1-2-1 på A333 vid sätesval. Det skulle ju betyda signature-class, då gamla var 1-1-1.

Sen är det väl bara ett fåtal A333 som har fått signature class. Så man får väl se vad det blir i slutändan. :)
 

Senator

Moderator
Mitt minne är inte det bästa med jag tror inte skillnaderna mellan B787 och B777-300ER/200LR är så himla stora. Jag har åkt B777 ett antal gånger och Dreamliner en gång. Det är ingen toppenprodukt när man åker tillsammans. Den fysiska barriären mellan stolarna i mitten är ganska stor och man måste tala högt samt luta sig framåt en del för konversation. Ett alternativ är en mittenplats och fönsterplats, men det kan bli nackspärr ;)

A330 omöjligt att säga vad det blir. Jag har sätt en del seat maps från november på ExpertFlyer med nya konfigurationen. Är det 1-1-1 så skall man välja F och K som pekar inåt motvarandra.
 

Fredde18

Medlem
Vi, familjen på 4, är bokade på 777 och har valt mittgång/fönster mot samma gång så att säga (som senator menar ovan). Det känns minst dåligt när man åker ihop. Sitter man bakåtlutad verkar man dock vara i sin egen bubbla, på gott och ont.
 

NotSas

Medlem
Jag har också bokning i december. ARN-YYZ-CUN.

På benen mellan YYZ och CUN är det 1-2-1 på A333 vid sätesval. Det skulle ju betyda signature-class, då gamla var 1-1-1.

Sen är det väl bara ett fåtal A333 som har fått signature class. Så man får väl se vad det blir i slutändan. :)
Det är samma här, när jag ska välja platser så är det 1-2-1, blir lite "orolig" pga det. AirCanada är väl ganska långt ifrån att ha retrofit alla...?
Fråga - hur lyckades du boka ARN-YYZ? Vad jag kan se så flyger inte AirCanada på ARN?! Har jag missat något eller kör du en dold transfer någonstans i Europa?
 

Tveket

Medlem
Det är samma som jag och min fru (förmodligen) flyger! Som det ser ut nu är det 77"W" (777-300ER) på dep LHR->YYZ) Vilka platser har du/ni valt?

Vi har hittills bokat rad 2 mitten, men har ingen erfarenhet av AC business sedan tidigare. Lutar nu åt att ändra till fönster/gång. Då med tanke på att det är en dagflight och man vill kunna prata lite. Då blir ju mittbarriären ett problem :)

Har dock för mig att det finns varianter av signature där mittbarriären mellan mittsätena går att "dra ner"....vilken flygplatstyp kan det var? Kan det vara på deras 787-9 eller på A333 med nya kabinen? Eller så är det något jag drömt? :)
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Vi har hittills bokat rad 2 mitten, men har ingen erfarenhet av AC business sedan tidigare. Lutar nu åt att ändra till fönster/gång. Då med tanke på att det är en dagflight och man vill kunna prata lite. Då blir ju mittbarriären ett problem :)

Har dock för mig att det finns varianter av signature där mittbarriären mellan mittsätena går att "dra ner"....vilken flygplatstyp kan det var? Kan det vara på deras 787-9 eller på A333 med nya kabinen? Eller så är det något jag drömt? :)

ska väl finnas den där lilla luckan på alla nyrenoverade?
 
Toppen