Senaste nytt

Air Berlin till Nordpolen

palmen

Moderator
Jeg har aldri helt forstått fascinasjonen for det å fly "over" nordpolen på denne måten. Hva ser man? Ikke noe mer enn man ser på en flyvning over mongolia og atlantern: masse flatmark med snø på, og masse hav. Det er ingen fjell eller daler, det mest interessante vil være isflak med brudd i, og sprekker i isen. Ellers ser man akkurat like mye/lite på en gjennomsnittlig flytur til Longyearbyen (avhengig av vær da :) )
Vad får man ut av att flyga ett specifikt flygplan? Det är ju fortfarande bara ett flygplan...
Tror att en del kanske ser det som en kul grej att ha gjort det och varit nära nordpolen även om det var i luften. Blir säkert en kul resa i slutändan även om man inte ser så mycket. Vi är ju rätt bra på detta forum att göra flygningar bara för att :)
 
A

Aurora

Guest
Vad får man ut av att flyga ett specifikt flygplan? Det är ju fortfarande bara ett flygplan...
Tror att en del kanske ser det som en kul grej att ha gjort det och varit nära nordpolen även om det var i luften. Blir säkert en kul resa i slutändan även om man inte ser så mycket. Vi är ju rätt bra på detta forum att göra flygningar bara för att :)

Ja, altså, jeg skjønner det om målet er "jeg har flydd over nordpolen". Det er jo en "greie", som ville appellere selv for folk her inne. Men da føler jeg denne differensieringen av plasser ombord i flyet er noe poengløs, og det kommer fra en frøken som er uhyre opptatt av å ha vindusplass. For man ser jo virkelig "ingen ting", det er ikke noe giant sized candy cane som står der oppe :p Det er flatt, flatt, og mer flatt. Det mest visuelt vakre og "captivating" er Svalbard. Ville heller lagt alle pengene i en egen Svalbard-sightseeing-tur (men det finns ikke svjv, antakeligvis pga de strenge flyforbudene som er der oppe).
 

Dr. Miles

Expert
sitzplanmay09.jpg
Visste inte att Air Berlin hade A330 som är helt charterkonfigurerade? Trodde de hade åtminstone premiumplatser på sina charterdestinationer?
Men till och med de mest uttalade charterbolagen har ju en premiumsektion numer (på långdistansflyget)...
Den här monoklass konfigurationen av Airberlin A330 används till bl a Düsseldorf-Curacao, Havana, Varadero, Puerto Plata, Punta Cana.

airberlin - Flights to Berlin and Dusseldorf | airberlin.com - airberlin.com
 

AABack2ARN

Medlem
Inte för att jag kanske har avsikt att åka till just de platserna men om jag skall åka dit skall det inte ske med Air Berlin i alla fall ;)
 
Jeg har flyd 6 ganger over n polen. 4ganger med sas og 2 med jal. Helt ordinær utsikt. Kunne vært hvor som helst, men kanskje et geogrfisk kick for de som ønsker det. De gamle rutene via Ankorache var fine med god service, så tiden gikk fort. SAS var utmerket på den tiden. Økonomi var bedre enn bisiness i dag etter min mening.
 
Toppen