Senaste nytt

Air Berlin statusmatchar Malev

Jacob

Medlem
Yaaay.

Matchat och klart.

Tack för tips Jacob.
Vilken status hade du i Malev och vilken fick du hos Air Berlin?

Väntar med spänning nu på vilken Air Berlin nivå som får vilken nivå i One World. Air Berlin har ju bara silver och guld medan One World har tre nivåer (Ruby, Sapphire och Emerald).

Skulle det kunna vara så fantastiskt att Malev Gold matchas till Air Berlin Gold som sedan ger Emerald status?
 

henrik l

Medlem
Väntar med spänning nu på vilken Air Berlin nivå som får vilken nivå i One World. Air Berlin har ju bara silver och guld medan One World har tre nivåer (Ruby, Sapphire och Emerald).

Om jag får spekulera lite runt detta, så gissar jag utifrån ett goodwill-perspektiv att det blir de två högsta som man går in på. Nuvarande nivåer i Top-Bonus är lite snarlika BA' gamla guldoch silver. Sen kan det ju komma enhancements och ytterligare en nivå som motsvarar BA' Bronze.

Ytterligare en sak som AB troligen måste ta tag i när de går in i OW är loungerna. Nu har dom något som dom kallar "Exklusive Waiting Area" för guld och silver medlemmar. I deras beskrivning ser det ut att vara något form av lounge, men ändå inte. Någon som vet något om vad detta innebär. Kommer själv att kunna inspektera dessa i juni i Berlin och Köln.
 

Jacob

Medlem
Om jag får spekulera lite runt detta, så gissar jag utifrån ett goodwill-perspektiv att det blir de två högsta som man går in på. Nuvarande nivåer i Top-Bonus är lite snarlika BA' gamla guldoch silver. Sen kan det ju komma enhancements och ytterligare en nivå som motsvarar BA' Bronze.
Det skulle alltså innebära Topbonus Silver=One World Sapphire och Topbonus Gold=One World Emerald.

Efter att ha letat runt lite på internet verkar det som Air Berlin konsekvent matchar Malev Gold till Topbonus Gold.

Jag har egentligen inget intresse av att samla poäng med Air Berlin men kan man få fyra månader som One World Emerald utan att egentligen behöva göra någonting känns det som jag kan överväga det igen... :D
 

henrik l

Medlem
Som sagt, bara spekulationer från min sida, men tror att medlemmar på guldnivån i Top Bonus skulle uppfatta det som en devalvering om dom bara får Saphire och inte Emerald.
 
Toppen