Senaste nytt

Air Berlin biljetter?

Homer

Medlem
Om jag väljer Från: Stockholm Arlanda
så kommer det bara upp en bråkdel av alla destinationer de flyger till,
hur ska detta tolkas?
Går det bara att boka sammanhängande biljetter till de destinationerna som visas?
Hur gör jag om jag t.ex vill till Kenya eller Egypten?
Om jag väljer destination först och sedan väljer från Stockholm Arlanda får jag felmed.
Ogiltigt val av destinationsflygplats. V.g. korrigera dina uppgifter.


http://www.airberlin.com/booking/flight/vacancy.php?LANG=se&sid=263a0a3b4b705819e78c
 

Gnopps

Medlem
Jag tror de endast visar anslutningar man kan flyga till samma dag eller så. De andra måste du ringa dem eller höra av dig till en resebyrå för.
 

henrik l

Medlem
Det gäller inte ens samma dag:( Skall åka GOT-PMO i juni. Fick boka två separata GOT-BER-CGN; CGN-PMO när jag bokade på deras hemsida. ITA-matrix hitta turen men där var priset specat på två bokningar. När jag däremot tittade på Supersavertravel, så verkar dom sälja en genomgående biljett.
 

Gnopps

Medlem
Priset du fick på ITA var också en biljett, ITA klarar inte annat. Dock så kan en biljett innehålla flera priser, vilket verkar ha varit fallet här. Så Supersavetravel, eller annan resebyrå hade kunnat fixa allt på en biljett åt dig.
 

henrik l

Medlem
Dock så kan en biljett innehålla flera priser, vilket verkar ha varit fallet här.

Stämmer.

Så Supersavetravel, eller annan resebyrå hade kunnat fixa allt på en biljett åt dig.

Jo, upptäckte just det några veckor efter det att jag bokat:( Men kollar just åt frun som kommer ner några dagar senare. Kommer att få göra en annan bokning, antagligen AB GOT-FCO och när jag kollade på Supersavertravel, så ligger de några hundralappar billigare än vad AB gör på sin hemsida:)
 

Homer

Medlem
Nej det är som sagt inte bara samma dag, och även om det vore det förstår jag inte varför de inte skulle visa/sälja
biljetter som innebär övernattning. Berlin är ju dessutom en stad med billiga hotell så det spelar ju inte så stor roll.

När jag letade runt på deras website såg jag detta

On the routes from Berlin to Scandinavia, three daily flights will be operated Monday through Friday, starting in May.

Press Releases - airberlin.com
 

Homer

Medlem
En annan sak är att det ska gå att boka AB flighter med BA eller IB prefix och då tjänar man väl 200% Avios om man har BAEC silver/guld,
jag har inte lyckats hitta något direkt spännande från Sverige, ARN-LHR/LGW-NUE för 3500kr tor är väl t.ex inget man
blir speciellt upphetsad av.
Någon som har andra förslag?

Noticias - Iberia
Iberia codes will go on airberlin flights between Düsseldorf and Hamburg, as well as Stuttgart; between Berlin and Stuttgart, Gothenburg, Oslo, and Salzburg; between Munich and Hamburg and Hanover; between Frankfurt and Hamburg; and between Barcelona and several German cities.



Codesharing between AB and BA is to start on 5 July - FlyerTalk Forums
AB har lagt ner flera av UK rutterna som nämns ovan
 
Toppen