Senaste nytt

Agehall's tio budord för resenären

Valley

Medlem
@agehall
Då sitter man här efter brott mot ditt 5:e budord.

Nya flyglinjen ställde till det och jag kan inte åka iväg med den kärran eftersom ETD-förändringen i och med detta hamnade åt fel håll.
Man har också som resebyrå börjat skicka uppgifter om nya rutten och tider till en person som inte är jag, som bokade biljetterna. Nu vet han vem jag är så jag får informationen löpande via honom.
Trots att detta är påpekat fortsätter man skicka till honom :confused:

Och så börjar diskussionerna om det som resebyrån hänger upp det på, för att slippa återbetala biljetten. Att detta är en Teknisk mellanlandning.

Men, men. Väl bara att gilla läget, eftersom ett brott mot en tämligen given regel innebär att "Skyll dig själv"-paragrafen automatiskt träder in.
Kommer väl en dumstrut i posten som tack :p
 

Valley

Medlem
Mina resebyråäventyr börjar närma sig de patetiska :(

Precis fått mail från han som får allt som rör vår resa, där han undrar om jag fått det han återigen fått från resebyrån.
Liksom alla gånger tidigare har jag inte sett röken av det som jag nu fick.

Så. För, tror jag, 5:e gången kommer det gå en skrivelse till resebyrån att det är jag som behöver veta. Inte den som de envisas att skicka till.
För ordnings skull vet jag att även han skickat 2 skrivelser att han inte vill ha med detta att göra. Nu skriver han sin 3:e.

Än en gång @agehall. Förlåt jag bröt mot ditt 5:e bud :) (var väl 5:e va)
 

rvarttinen

Medlem
"Know the rules in order to break them" - har brutit, med framgång, mot flera av dessa regler; bokat code share, bokat genom resebyrå, bokat lägre klass och uppgraderat, etc. I alla dessa fall har det fungerat, men har då varit beredd på att det inte skulle fungerat i en del fall.
Passus: den resebyrå jag anlitat tycker nog att jag varit lite jobbig .. kanske. :) Nåja, merparten av resorna har jag bokat direkt med flygbolagen ...
 

NotRyan

Medlem
"Know the rules in order to break them" - har brutit, med framgång, mot flera av dessa regler; bokat code share, bokat genom resebyrå, bokat lägre klass och uppgraderat, etc. I alla dessa fall har det fungerat, men har då varit beredd på att det inte skulle fungerat i en del fall.
Passus: den resebyrå jag anlitat tycker nog att jag varit lite jobbig .. kanske. :) Nåja, merparten av resorna har jag bokat direkt med flygbolagen ...

Jodå, om man absolut vet vad man gör så kan man bryta mot @agehall 's bud, men i de flesta fall bör man hålla sig till dom....
 
Toppen