Agehall's tio budord för resenären

Diskussion i 'Övrigt' startad av agehall, 5 Juli 2014.

1. Joakim

Joakim Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Knepigt, var helt säker på att jag "gillat" inlägget men var inte med nu när jag kollade. "Gillade" igen!

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kanske är en signed char som räknare, så när man går över 128 likes så börjar den om? :)

3. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @agehall
    Då sitter man här efter brott mot ditt 5:e budord.

Nya flyglinjen ställde till det och jag kan inte åka iväg med den kärran eftersom ETD-förändringen i och med detta hamnade åt fel håll.
    Man har också som resebyrå börjat skicka uppgifter om nya rutten och tider till en person som inte är jag, som bokade biljetterna. Nu vet han vem jag är så jag får informationen löpande via honom.
    Trots att detta är påpekat fortsätter man skicka till honom :confused:

Och så börjar diskussionerna om det som resebyrån hänger upp det på, för att slippa återbetala biljetten. Att detta är en Teknisk mellanlandning.

Men, men. Väl bara att gilla läget, eftersom ett brott mot en tämligen given regel innebär att "Skyll dig själv"-paragrafen automatiskt träder in.
    Kommer väl en dumstrut i posten som tack :p

4. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina resebyråäventyr börjar närma sig de patetiska :(

Precis fått mail från han som får allt som rör vår resa, där han undrar om jag fått det han återigen fått från resebyrån.
    Liksom alla gånger tidigare har jag inte sett röken av det som jag nu fick.

Så. För, tror jag, 5:e gången kommer det gå en skrivelse till resebyrån att det är jag som behöver veta. Inte den som de envisas att skicka till.
    För ordnings skull vet jag att även han skickat 2 skrivelser att han inte vill ha med detta att göra. Nu skriver han sin 3:e.

Än en gång @agehall. Förlåt jag bröt mot ditt 5:e bud :) (var väl 5:e va)

5. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Underbart skrivna budord! Budskapet grå verkligen fram!

agehall gillar detta.
  6. Thornado

Thornado Medlem

Jag noterade just att domänen tencommandments.ag är ledig. Känns ju som den perfekta platsen för budorden. :)

SNIFF, Dreamliner787, agehall och 4 andra gillar detta.
  7. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mike@GOT gillar detta.
  8. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    #5 will blow your mind!

9. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    "Know the rules in order to break them" - har brutit, med framgång, mot flera av dessa regler; bokat code share, bokat genom resebyrå, bokat lägre klass och uppgraderat, etc. I alla dessa fall har det fungerat, men har då varit beredd på att det inte skulle fungerat i en del fall.
    Passus: den resebyrå jag anlitat tycker nog att jag varit lite jobbig .. kanske. :) Nåja, merparten av resorna har jag bokat direkt med flygbolagen ...

Smuffe och Fredrik Jeanson gillar detta.
  10. NotRyan

NotRyan Medlem

Jodå, om man absolut vet vad man gör så kan man bryta mot @agehall 's bud, men i de flesta fall bör man hålla sig till dom....

Smuffe och Fredrik Jeanson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!