Affärslunch i Stockholm - vart går du?

Diskussion i 'Restauranger' startad av Martin Björnström, 26 Maj 2015.

1. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Arbetar numera inte supercentralt så har lite andra områden jag rör mig vilket inverkat på var man äter lunch så numera blir det ofta:
    AG
    Bistro Capitol
    Portal

Alla de ställena håller bra kvalitet men om man ser förhållandet pris och kvalitet tycker jag Bistro Capitol är bäst, tätt följt av AG men om någon annan betalar äter jag gärna på Portal :)

rvarttinen och samet gillar detta.
  2. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Capitol har en väldigt liten matsal och tätt mellan borden. Inte direkt optimalt för en affärslunch, eller har dom byggt om?

3. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker det är superbra, hörnbordet sitter man perfekt vid och inte särskilt nära de andra borden. Sen är det nästan alltid tomt där på lunchen så har ofta varit enda sällskapet där.

Om jag jämför med andra ställen så tycker jag nog det är mer plats mellan borde på Capitol än flera andra ställen som nämnts här t ex Luzette, Hantverket, 19 glas. Om man dock är en så som nästan skriker när man pratar så kan det säkert vara ett problem...jag har mer principen att aldrig diskutera något superkänsligt ute och prata i en normal samtalston. Om man ska snacka så känsliga saker så brukar jag rekommendera ställen med chambre separée.

4. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår, då har vi olika erfarenheter av Capitol men det kan så klart bero på när man kommer.

5. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är nog alltid så att det kan variera, jag är oftast där ons el tors (på lunch) och har som mest varit ett sällskap till.

6. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Var i Stockholm hittar man ärtsoppa med punsch på torsdagar?

7. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tennstopet. Svenska klassiker | Meny

jerixon och Jönsson gillar detta.
  8. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ärtsoppa finns väl lite överallt och har de bara tillstånd borde man väl få köpa punch även till lunch. Bjuder för övrigt på låttiteln, Christer B. :D

9. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det är verkligen inte alla restauranger som ens serverar punsch men vet du några ställen så kan du ju informera om dessa.

10. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så är det kanske. Jag trodde nog att de flesta med sprittillstånd kunde leta fram lite punsch men det kan vara helt fel. :(

Tyvärr har jag ingen koll på det. Menade mest att om ett ställe har sprittillstånd och serverar ärtsoppa så borde det kunna finnas en skaplig chans att köpa punsch till soppan, även om stället inte är direkt känt för kombinationen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!