Affärer/sajter som tar emot AMEX

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 26 Oktober 2013.

1. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Staterna använder jag amex till 99%..endast fåtal småbutiker som ej tar amex.

2. Homer

Homer Medlem

Går inte längre att betala hos presentkorttorget, förhoppningsvis tillfälligt men man vet ju aldrig...

Man får felmedd.
    Betalningen avvisades av PayEx

enligt kundtjänst
    Tyvärr har vi för tillfället problem med betalning av AMEX kort. Jag får be dig testa med ett annat kort.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
  4. Homer

Homer Medlem

Går fortfarande inte...

5. Thornado

Thornado Medlem

Mycket bra. Sen jag skaffade mitt Amex så har jag alltid laddat mitt SL-kort hos Pressbyrån istället för i automaterna.

6. Kan man återbetala ("tömma") ett SL-kort till kontanter igen? Bankerna i Australien och Singapore tillåter inte poängintjäning på transit card top-ups av just denna anledning.

7. Inte heller på Hong Kongs Octopus Card eller på PASMO i Tokyo.

8. Thornado

Thornado Medlem

Det kostar 50 kr i avgift att göra det, och man kan ha max 1500 SEK i sin "reskassa" på kortet, vilket innebär minst 3.33% i avgift, så knappast så att det är värt det hursomhelst.

9. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!