Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Mot bättre vetande köpte jag burgare på McDonalds Löddeköpinge. Förvåningen var stor när beställningsautomaten inte tog Amex i scannern. Förvåningen var ännu större när Amex fungerade att blippa...

Använder man McDonalds appen så verkar det gå att betala med AMEX även om inte resturangen accepterar det i automaterna. Sen som bonus så kan man samla MCD poäng också :D
 

intuition

Medlem
Någon som har bra tips på affär för data-prylar som tar amex?
Har kollat igenom tråden och hittat att inet, webhallen, mediamarkt och elgiganten tar Amex (vilket verkar stämma när jag testar) men jag hittar inte riktigt det jag letar efter. Främst på jakt efter 4k bildskärm, typ 32" för kontorsbruk plus headset av god kvalitet.

Ställen där jag hittar vad jag är ute efter (dustin, cdon, komplett) tar inte amex.
 

MrRob

Medlem
Någon som har bra tips på affär för data-prylar som tar amex?
Har kollat igenom tråden och hittat att inet, webhallen, mediamarkt och elgiganten tar Amex (vilket verkar stämma när jag testar) men jag hittar inte riktigt det jag letar efter. Främst på jakt efter 4k bildskärm, typ 32" för kontorsbruk plus headset av god kvalitet.

Ställen där jag hittar vad jag är ute efter (dustin, cdon, komplett) tar inte amex.

Vill minnas att jag betalade med Paypal på CDON häromåret. Kolla om de fortfarande gör det, för då borde Amex funka via dem.
 

Morgan

Medlem
Någon som har bra tips på affär för data-prylar som tar amex?
Har kollat igenom tråden och hittat att inet, webhallen, mediamarkt och elgiganten tar Amex (vilket verkar stämma när jag testar) men jag hittar inte riktigt det jag letar efter. Främst på jakt efter 4k bildskärm, typ 32" för kontorsbruk plus headset av god kvalitet.

Ställen där jag hittar vad jag är ute efter (dustin, cdon, komplett) tar inte amex.
Amazon tar förstås också Amex, lite osäker på svenska utbudet av skärmar.
 

folo

Medlem
Någon som har bra tips på affär för data-prylar som tar amex?
Har kollat igenom tråden och hittat att inet, webhallen, mediamarkt och elgiganten tar Amex (vilket verkar stämma när jag testar) men jag hittar inte riktigt det jag letar efter. Främst på jakt efter 4k bildskärm, typ 32" för kontorsbruk plus headset av god kvalitet.

Ställen där jag hittar vad jag är ute efter (dustin, cdon, komplett) tar inte amex.

CDON tar Amex, och ger dessutom ytterligare 15p/100kr via SAS-portalen, alt. motsvarande 24p/100kr via Coop-portalen (om man sen växlar Coop -> Eurobonus på 20% kampanj).
 

intuition

Medlem
CDON tar Amex, och ger dessutom ytterligare 15p/100kr via SAS-portalen, alt. motsvarande 24p/100kr via Coop-portalen (om man sen växlar Coop -> Eurobonus på 20% kampanj).
Tack, ser det nu! Vet inte om jag missade det när jag testade CDON innan, eller om det beror på vem som är den faktiska leverantören (CDON är ju bara en storefront för andra).
 

intuition

Medlem
CDON tar Amex, och ger dessutom ytterligare 15p/100kr via SAS-portalen, alt. motsvarande 24p/100kr via Coop-portalen (om man sen växlar Coop -> Eurobonus på 20% kampanj).

Där är ett annat problemet med CDON via båda SAS och Coops portal.
Om man går via portalerna, så finns inte samma utbud på CDON som det gör om man går till CDON.se via en länk på prisjakt. I mitt fall gäller det en produkt där cdon verkligen bara är en storefront till den riktiga leverantören, dvs där leverantören "konkurrerar med sig själv" på prisjakt genom att kunna visa ett pris för sig själv och ett pris via cdon.

Vad tror ni om följande:
1. Gå via prisjakt och lägga produkten i varukorgen
2. Därefter gå till coop/sas-portal och länka sig till cdon

Prisjakt har ju sin tradedoubler länk så de vill tjäna pengar på köpet, medan coop har sin för att få betalt för poängen de ger ut. Gör jag som ovan så ligger produkten kvar i varukorgen efter steg 2, så jag kan enkelt slutföra köpet där. Men vinner coops tradedoubler länk, dvs får jag coop-poäng? Eller håller de koll på vilkenlänk som användes när produkten las i kundkorgen?
 

Berglund

Medlem
Men vinner coops tradedoubler länk, dvs får jag coop-poäng? Eller håller de koll på vilkenlänk som användes när produkten las i kundkorgen?
Man får gå in och läsa cookie-informationen. Antingen är det ”first cookie wins” eller så är det ”last cookie wins”. Ett sätt att vara säkrare är att rensa cookies efter att du först lagt varan i korgen och sedan går du via Coop för att de ohotat ska få sätta cookie som då blir den som vinner försäljningen.
 
Last edited:
Toppen