Affärer/sajter som tar emot AMEX

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 26 Oktober 2013.

1. Tongen2

Tongen2 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har tips på en bygghandel online som tar Amex?
    Bolist.se verkar göra det, men deras utbud online sviker så där hittar jag inte det jag behöver.
    Även Krauta verkar acceptera Amex genom Klarna, även fast det står på köpinformationen att de bara tar Visa / MasterCard....
    Sen går det trögt i min jakt. Tips mottages, tack!

2. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gårdssällskapet. Bra kött med hemleverans. Bra i coronatider.

Samosaguas och rosenstam gillar detta.
  3. Birch

Birch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska köpa en ny soffa och har letat runt en del men hittar inget annat ställe än IKEA som tar Amex. Någon som har tips på site/butik som säljer soffor och accepterar Amex?

4. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller också på och letar ny soffa, sambon har fastnat för ett märke som heter Sweef, första jag kollade efter hon varit och provsuttit var om dom tog amex, och det gjorde dom! ;)

Idaa Isaksson gillar detta.
  5. Homer

Homer Medlem

Går att köpa en del via CDON:s portal

Birch gillar detta.
  6. Harnos

Harnos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Letar själv och lutar åt Svenssons i Lammhult som desutom är med i Eurobonus Everyday så kan bli en del poäng och tar AMEX.

Birch gillar detta.
  7. Birch

Birch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fastnade direkt för deras soffor, riktigt bra och många valmöjligheter! Tack för tipset!
    Verkar som de kör med Klarna vid beställning på hemsidan, Amex-symbolen finns också så det verkar grönt även där!

Rickard_O gillar detta.
  8. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir troligtvis en 'Björnen' med divan om det blir flytt i vinter som planen ser ut.
    Sambon hade läst mycket att Sweef ska vara en av dom skönare sofforna på marknaden, har själv inte varit och testat än.
    Så förhoppningsvis får man till en flytt i vinter och får uppgradera soffa.

9. Idaa Isaksson

Idaa Isaksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi har också soffa från sweef, den så kallade "MAMMUT" soffan. Jag är helt frälst. och att dem tog Amex gjorde det ju dessutom till en lyckligare betalning :)

Rickard_O gillar detta.
  10. Tonton

Tonton Medlem

Mitt lokala arbetsfik vid Brommaplan, Vivels, har glädjande nog börjat acceptera Amex!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!