Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

D

Deleted member 4971

Guest
Varför tar de flesta ICA inte Amex?. Har handlat på både MAXI, KVantum och Supermarkets som inte tar Amex. Så mkt som dem tjänar kunde ju det sista man begär som kund vara att dem tar Amex

Är väl upp till varje butik. Jag tycker dom flesta ICA, COOP och allt vad det är tar Amex som jag brukar handla på.
 

andy.c

Medlem
Varför tar de flesta ICA inte Amex?. Har handlat på både MAXI, KVantum och Supermarkets som inte tar Amex. Så mkt som dem tjänar kunde ju det sista man begär som kund vara att dem tar Amex
ICA Kvantum och ICA Maxi som jag handlar på i Malmö tar både AmEx och Diners. Eftersom de är franchisetagare är det antagligen upp till varje butiksägare att avgörs vilka kort de ska acceptera.
 

nilsson

Medlem
Varför tar de flesta ICA inte Amex?. Har handlat på både MAXI, KVantum och Supermarkets som inte tar Amex. Så mkt som dem tjänar kunde ju det sista man begär som kund vara att dem tar Amex

Oj, jag som trodde att alla ICA accepterade amex. Jag har uppenbarligen aldrig haft problem.
 

Kricka

Medlem
Varför tar de flesta ICA inte Amex?. Har handlat på både MAXI, KVantum och Supermarkets som inte tar Amex. Så mkt som dem tjänar kunde ju det sista man begär som kund vara att dem tar Amex

Vår ICA Supermarket tar Amex. Då varje ICA-handlare är en egenföretagare så är det bästa att
framföra önskemålet direkt till butiken/ägaren.
 

BAS

Medlem
För dem som promenerar i Stockholm längst Norr Mälarstrand på helgerna, har Scouterna café vid deras villa, ca 100 meter efter Smeduddsbadet (nedanför Ryska ambassaden). Där går det utmärkt att köpa nygräddade våfflor och hembakt fika med Amex.
 
Varför tar de flesta ICA inte Amex?. Har handlat på både MAXI, KVantum och Supermarkets som inte tar Amex. Så mkt som dem tjänar kunde ju det sista man begär som kund vara att dem tar Amex

I Uppsala tror jag att alla ICA tar Amex iaf. Inte stött på någon som inte gör det ännu iaf.
 

Svenska73

Medlem
Residensportalen Andrahandsuthyrning – Hyra ut? Hyra?, Företagsbostäder tar nu emot American Express för alla sina tjänster. Så om du ska hyra ut ditt hus och behöver hjälp med hela uthyrningen så kan det hamna på allt mellan 15-50.000 SEK. Kan bli bra intjäning beroende på vilket AMEX kort man har. De hjälper även företag hitta företagsbostäder på SEK 6.000 per anställd. Kan bli bra intjäning för den som bokar bostäder åt bolaget:)
 

marbe166

Medlem
Var i Sverige nu i helgen och upptäckte en ny variant på detta. ICA Maxi Linköping, i självbetalningskassorna tar de inte AMEX, men i vanliga kassor och i bemannade självscanningskassor funkade det med AMEX...
 
Toppen