Affärer/sajter som tar emot AMEX

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 26 Oktober 2013.

1. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet en linsbutik online som tar Amex och inte har tokhöga priser?

2. MTS

MTS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har handlat en hel del på just den Beijer i sommar med Amex, så de tar det iaf nu.

Dr. Miles gillar detta.
  3. EkstromChris

EkstromChris Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Amex gick nyligen ut och sänkte avgiften till 1.9% på onlineköp, det torde nog innebära att vi kommer att få se fler och fler svenska webbutiker ta Amex i framtiden.

Jakob Österberg gillar detta.
  4. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan inkludera Daglivs (Coop) vid Fridhemsplan också...

5. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Bygg-Ole i Nacka och Värmdö tar AMEX. Och det gär även Flinks (bästa järnhandeln i stan'?), de finns i Hornsberg, Bromma, Sätra och Globen.

6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
  7. Det är jobbigt med parkeringsautomater som har Amex skyltar på sig men ändå inte tar emot Amex. Det är främst inom Storstockholm.
    När jag pratade med Amex kundtjänst för ca ett år sedan sa de att de var medvetna om problemet och jobbade på att åtgärda problemet, men det har de inte löst än idag.

8. Lokföraren

Lokföraren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I göteborg parkerar jag med SAS Diners, det är kopplat till en mobilapp som man kan betala med. Kanske går att göra likadant med AmEx, då kan du betala med kortet fast automaten inte tar kortet egentligen. Har Ni mobielparkering i Stockholm?

9. Ja, jag hade EasyPark när de erbjöd SAS EuroBonus poäng men jag har slutat med dem.

10. FrontX

FrontX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför tar de flesta ICA inte Amex?. Har handlat på både MAXI, KVantum och Supermarkets som inte tar Amex. Så mkt som dem tjänar kunde ju det sista man begär som kund vara att dem tar Amex

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!