Affärer/sajter som tar emot AMEX

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 26 Oktober 2013.

1. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu tar min lokala Hemköp butik AMEX, dock bara chip, blipp (contact less) fungerar inte.

EK

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att du pratat med dom?

3. bstark

bstark Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur många gånger har man inte skippat sitt Amex bara för att det inte funkar att blippa :/
    Att knappa PIN känns inte riktigt 2019.

adl.sthlm och GOTBound gillar detta.
  4. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, jag frågade i kassan några gånger och de måste fört det vidare. Denna butik frekventerar jag oftast på väg hem från jobbet när det är något som behövs där hemma, då är oftast ägaren inte på plats. Butiken ligger på vägen hem, nära bostaden, den används som min back-up butik.

Det kanske kollade upp mitt köpmönster, av någon anledning brukar de lite då och då har bra pris på färsk hummer (den amerikanska), skämt och sido.

EK

Last edited: 26 April 2019
  5. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Storstadsperspektiv. I resterande Sverige är chip+pin den rådande standarden ;)

Fredrik Thurfjell och Kaik gillar detta.
  6. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt ditt resonemang så kan vi därför skippa chipen på korten och gå tillbaka till att dra magnetremsan, samma säkerhet...

marbe166 gillar detta.
  7. flybob

flybob Medlem

Öl igen: Pressklubben/Duvel Café tar Amex.

srg gillar detta.
  8. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är på jakt efter ett däckhotell i Malmö som accepterar AmEx. Funkar det hos t ex Euromaster?

Om ni har några andra bra tips uppskattas det också. Till exempel ett däckhotell med bra pris/öppettider etc. :)

9. gjohansson

gjohansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt Vianor i Västerås tog Amex iallafall, kanske även så långt söderut att det kan funka... :)

10. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte om Mekonomen erbjuder däckhotell men om de gör det kan det vara ett alternativ. De flesta Mekonomenverkstäder verkar ta AMEX men möjligtvis inte alla...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!