Affärer/sajter som tar emot AMEX

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 26 Oktober 2013.

1. lemi

lemi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker överlag att AmEx fungerar på de större ställena nuförtiden. Visst, det finns några kvar men det har blivit betydligt bättre den senaste tiden.

2. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, Netto tar inte amex. I min lokala netto krashar terminalen om man försöker och kassörskan får krypa in under disken och dra ut strömsladden för att boota om och ta betalt med annat kort.
    Lite underhållande, faktiskt

3. bstark

bstark Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Två gånger har jag varit med om det, ena gången var en izettle terminal, trodde de alltid funkade med amex.

4. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har hört att det där ska vara fixat nu. :rolleyes: Jag tycker du ska testa igen, och igen, och igen... :p

palmen, Fritidsforskare, Fidde och 2 andra gillar detta.
  5. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu fick jag svar och här är de "relevanta" delarna av svaret: "Tack för ditt mail och för intresset i Lidl! I dagsläget tar vi inte emot Amex i våra butiker, men vi kommer självklart att framföra din förfrågan till berörd avdelning som får se över möjligheterna till detta i framtiden."

Jag är inte riktigt så naiv så att jag tror att mitt mail gör någon större skillnad men om halva BC mailar dem med samma önskemål så vem vet. :)

Najk gillar detta.
  6. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns risk att detta är old news men idag lyckades jag för första gången "blippa" Amex på Systembolaget. :)

hallgren, Tonton och Fidde gillar detta.
  7. Andrew

Andrew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte provat att blippa på just Systembolaget tidigare, men är inte själva blippen bunden till ett väldigt lågt belopp i Sverige... typ maximalt 250 kronor?

8. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blippa småbelopp, slipp kod. Blippa större belopp, slå kod som vanligt. Osäker på gränsen men har för mig 200 kronor. Kanske kan skilja mellan olika kort, väldigt osäker.

Chrisse och Andrew gillar detta.
  9. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kodlösa småköp fungerar för övrigt även "ibland" vid chipköp. Har ingen aning om exakt vad som styr om kod krävs eller ej. Beloppet är definitivt en faktor. Korttypen antagligen också.

10. flybob

flybob Medlem

Öl I Köpenhamn
    Warpigs
    Mikkeller Baghaven
    Øl og Brød
    Himmeriget

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!