Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Primalisten

Medlem
Ska ni köpa kameror och tillbehör så tar Kameradoktorn AmEx.

Är du säker på det?
På deras hemsida står att de tackar nej till American Express och Diners.
Jag är nämligen ute efter en fotobutik som tar Amex, och allra bäst hade förstås varit att kunna använda någon av de som ingår i SAS shoppingportal.
Det alternativ jag hittat för att kunna köpa min kamerautrustning med Amex är att handla direkt från Sony. Då blir kameran dock 1500kr dyrare än det billigaste alternativet, så frågan är om det är värt det.
 

TheEagle

Medlem
Är du säker på det?
På deras hemsida står att de tackar nej till American Express och Diners.
Jag är nämligen ute efter en fotobutik som tar Amex, och allra bäst hade förstås varit att kunna använda någon av de som ingår i SAS shoppingportal.
Det alternativ jag hittat för att kunna köpa min kamerautrustning med Amex är att handla direkt från Sony. Då blir kameran dock 1500kr dyrare än det billigaste alternativet, så frågan är om det är värt det.

För 1,5 år sedan när jag köpte ett riktigt dyrt objektiv betalade jag med SAS AmericanExpress. Har haft kompisar som också handlat där tidigare med AmEx. Var inga problem då, men de givetvis kan de ha ändrat sig.
Bör också tilläggas att jag handlade på plats i butiken och inte i deras webshop. Kan ju givetvis vara så att de tar AmEx på plats men inte i webshoppen. Detta har jag dock ingen koll på.
 

Primalisten

Medlem
Så kan det förstås vara. Det är synd att inte fler onlinebutiker tar Amex.
Men för att bidra med förslag på en butik som faktiskt tar emot Amex:

Apple.se
 
I Singapore fungerar Amex bra överallt, endast blivit nekad i en taxi än så länge. Däremot är det på en del ställen som de inte tar Visa.
 
Toppen