Affärer ni har gjort men gått miste om poäng

Diskussion i 'Övrigt' startad av Robster, 10 Augusti 2020.

1. Gizmokvack

Gizmokvack Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köpt flera bilar från kvd de senaste åren och de har tagit bort möjligheten med kortbetalning. Endast swish.
    Den stora lokala bilfirman funkar det inte heller. Fick förklarat för mig att betalningen gick till deras VW finans som tydligen i sig är ett kreditbolag och det går inte att betala kredit med kredit.
    Så min erfarenhet är att köpa bil med kreditkort knappt går längre.

2. Mina missar lär garanterat höra ihop med lägenhetsrenovering och möbelinköp under det senaste året.
    Höftar jag så är det nog hälften av summan som tagits, av lättja, på kundkort vars genererade fakturor inte passerat Betalo eller liknande.

Hade säkert räckt till en 2for1 i First, om jag lagt de 15.000kr (eller vad det nu hade blivit) som Betalo då kostat mig.
    Grämer mig dock inte värst mycket; speciellt inte ett år som detta

3. Robster

Robster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill du utveckla för en nybörjare?

4. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När du flyger med ett bolag inom Star Alliance kan du kreditera miles/bonus till ditt Eurobonuskonto. Hur många poäng man tjänar skiljer sig beroende på bokingsklass, destination och antal flugna miles.
    Här finns alla Star Alliance bolag och vilken intjäning av poäng man kan förvänta sig till Eurobonus:
    Earn EuroBonus points with our partners | SAS

Berglund, Karlssonskan och Robster gillar detta.
  5. ClausLimhamn

ClausLimhamn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nordiska galleriet kunde inte ge mig eurobonus poäng på en manuell order på några 7:a stolar från AJ... kändes liiiite surt ...

6. Jane Insane

Jane Insane Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Affärerna som gick om intet, var alla innan jag hittade BC ;-)

I min ungdom (runt millennieskiftet) veckopendlade jag till Luxemburg under en period av drygt två år. Kanske 80 leg på flyget i Luxair business, och ungefär 160 nätter på samma Novotel, per år.

På den tiden hade jag inga kort som gav poäng, och var inte med i något program, vare sig för flyg eller hotell.

Idag, när jag inte har något arbetsrelaterat resande alls, så skulle jag ge min ena arm för de statusar jag bara ignorerade tidigare...

Brandforce, Robster, Bankiren och 5 andra gillar detta.
  7. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fasa!!!

Ludvig Skalme, Bankiren, samet och 4 andra gillar detta.
  8. Spargris16

Spargris16 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lång och trogen webhallen kund. Hade helt missat att dom var SAS onlineshopping partner, ibland går man på autopilot. Har nog handlat för 150.000 de senaste åren. Har dock betalt med Amex så inte helt "lottlös".

Mest sur är jag nog för alla år med British Airways, en tidigare, engelsk arbetsgivare, och ett tidigare liv hade avtal med British Airways, vilket, då detta utspelade sig inte var så fördelaktigt för oss i norden då det blev dyrare och belastade vår budget. Dessutom var poäng spärrade, det gick inte att efterregistrera, eller registrera i överhuvudtaget. Det här var på den tiden Concorde fortfarande fanns, och jag drömde om att byta mina (icke intjänade poäng) mot en resa "bara för att". *drömmer sig bort*

9. Adam Engdahl

Adam Engdahl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Under 2 år gick jag miste om en drös coop-poäng då jag inte hade något intresse för att bli medlem.
    De hade blivit en del eurobonuspoäng.

Mattias Holmén gillar detta.
  10. FredrikSAS

FredrikSAS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är en förhandlingsfråga med försäljaren/bilfirman.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!