Senaste nytt

Aeroflot introducerar Premium Economy på long-haul linje med B777-300ER plan

Dr. Miles

Expert
Ryskt flygbolag, Aeroflot introducerar Premium Economy på long-haul linje som kommer att opereras av Boeing B777-300ER. (Källa: Aeroflot Magazine)

Enligt Airlineroute.net, kommer Aeroflot att sätta in Boeing B777-300ER plan till Moskva SVO - Bangkok från februari 2013.

Jag har dock inte kunnat hitta några bilder eller säteinfo om Aeroflot Premium Economy. Om någon hittar dessa info, posta gärna länken/länkarna.
 

Axel

Medlem
Kan detta vara på grund av att SAS stänger ner sin CPH-BKK och man förlorar ett premium economy alternativ?
 

nilsson

Medlem
CPH-BKK var väl aldrig något alternativ för ryssar gissar jag. Jag tror mest att semestrandet från Moskva ökat så att det nu finns en marknad. Snart kanske de till och med kan investera i vettig järnväg till flygplatsen.
 

Dr. Miles

Expert
Kan detta vara på grund av att SAS stänger ner sin CPH-BKK och man förlorar ett premium economy alternativ?

THAIs Premium Economy (som man sitter i C stol) är ofta billigare än SAS Economy Extra, så tror jag inte en sekund att nedläggning av Köpenhamn-Bangkok var orsaken att Aeroflot inför Premium Economy.

Det är snarare som nilsson skriver, det finns marknad i Ryssland för Premium Economy.
 

Axel

Medlem
THAIs Premium Economy (som man sitter i C stol) är ofta billigare än SAS Economy Extra, så tror jag inte en sekund att nedläggning av Köpenhamn-Bangkok var orsaken att Aeroflot inför Premium Economy.

Det är snarare som nilsson skriver, det finns marknad i Ryssland för Premium Economy.

Sant! Som boende i Thailand så märker man faktiskt att det kommer fler och fler ryssar hela tiden.
 

Dr. Miles

Expert
Enligt Aeroflot, Comfort class (Premium Economy) bokas i W, S, A klass.

Aeroflot skrev:
Starting from February 01, 2013 Aeroflot is introducing brand new Boeing 777-300 and new class of service – Comfort. Also starting from February 01, 2013 new structure of booking classes will be put into effect.

Starting from February 01, 2013 miles will be credited depending on the fare and the distance in accordance with the following scheme:

Comfort class

PREMIUM- Comfort (W, S, A) – 200%
(Källa: News | Aeroflot)
 
Toppen