Senaste nytt

Aeroflot Business class i Z klass, tjänar man inte några miles längre?

pep

Medlem
Hej Johan, tak for svar. Er der intet sted man kan se (i bookningskode eller lignende) klassen? F.eks. kan man hos LOT se klassen i bookningskoden (eller fare-koden? Kan ikke huske det helt præcist).

Jeg ved ikke hvad der sker men mine indlæg i denne tråd er forsvundet?
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Dr. Miles,
Åter igen tack för ditt och allas tålamod med ett slutgiltigt svar.
Som tidigare skrivet så har vår Aeroflot Bonus avdelning verbalt bekräftat att man får miles i Z-class, fann även information som bekräftar det på vår hemsida, se länken här;
http://www.aeroflot.ru/cms/en/flight/fares_description

Tills att jag hör det motsatta internt eller någon BC-medlem kan påvisa att man erhållit ett officiellt meddelande från oss som säger det motsatta, fortsätter jag att vidhålla att man de facto får miles för resa i Z-class.

Önskar dig Dr. Miles och alla ni andra BC-medlemmar en riktigt skön söndag kväll.
Visste du att Aeroflot är nominerat till Europas Bästa Flygbolag och Europas Bästa Business Class av World Travel Awards 2013?
http://www.worldtravelawards.com/

Vänlig hälsning,
Johan Magnus Eriksson
Försäljningschef Sverige
Aeroflot Russian Airlines
 

pep

Medlem
Tak, Johan,

Men på Air France's hjemmeside står der intet om Z, den synes "glemt"??

Aeroflot | FlyingBlue.com

Jeg henvendte mig til AF der lakonisk meddelte mig "at ikke alle klasser optjener point" ! Også på Korea og SU's programmer er (var?) optjening på Z ikke nævnt. Den synes glemt eller forvekslet med I eller forvekslet med bonusrejser på businessclass.
 

pep

Medlem
Jeg fandt just dette meddelande på Mileage Calculator | Aeroflot (som også Dr. Miles har anført)

Аttention! Under the air tickets booked on fare: O, X, Z, E, G, N – miles calculation is not performed. Starting from February 01, 2013 miles won’t be credited for tickets booked in fares O, X, F, G, V and for Business tickets booked in fares Z and R.


Dvs. at når man end ikke kan optjene på SUs eget bonusprogram, kan man givetvis heller ikke på andres, e.g. Flying Blue? Men det undrer mig stadig at denne info ikke stemmer med hvad du anførte ovenfor? Hvis man kan tjene points i Z med SU så burde man jo også kunne med indtjene disse hos andre Skyteam programmer???
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Hej Pep,
Tack för kommentarer.
För tillfället är det den information jag har fått, därför gäller det fortsatt tills jag får höra det motsatta, kan bara beklaga motstridiga uppgifter.
Du är ALLTID välkommen att kontakta mig, 24/7/365 via mail eller mobil.

Hilsen,
Johan Magnus Eriksson
Försälj. Chef Sverige
Aeroflot Russian Airlines
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Hej pep,
Hoppas allt är bra med dig.
Du har inte hört något mer eller fått
något konkret som säger att man ej erhåller
miles för Z-klass?
Tack.
Vänlig hälsning,
Johan
 

pep

Medlem
Tak Johan, hvor er du sød! Nej, AF afslog med den begrundelse at Z ikke er på deres liste, men gik ikke til bunds i problemet. Og SU gav på daværende tidspunkt (stadig?) ikke points for Z. Jeg kender ikke andre flyselskaber som IKKE giver points på Z-class. Det gør stadig ondt....normalt er en vigtig parameter for at købe businessclass er, at man tjener godt med miles. Bortset fra det var det (igen!) en fin og stor oplevelse at rejse med SU på businessclass pga. servicen, især catering og stole var i top!
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
pep,
Stort tack för din feedback.
Med en dåres envishet håller jag fast vid att på SU erhåller man miles i Z-klass, enligt den info. jag fått av vår Aeroflot Bonus avdelning. Jag checkar igen via mail under kvällen och återkommer till dig här.
Vänlig hälsning,
Johan Magnus Eriksson
 

pep

Medlem
Tak. Flying Blue meddelte mig mig lakonisk (jeg havde givet dem alle detaljer og begrundelser):

Flying Blue : xxxxxxxxxxxxxxxxx
Ref. : 1303250732346860

Dear Mr. PEDERSEN,
Thank you very much for your message dated 25 March 2013. You informed us that you would like information regarding the Miles earned on your flights.
In the Flying Blue programme, the number of Award Miles earned depends on the distance travelled, the price of your ticket, your booking class and the travel class. However, certain fares and booking classes are not eligible for the accrual of Miles.
For further information on the different earning schemes for each of the partners of the Flying Blue programme, please visit the "Flying Blue" section of the Air France - Site officiel or KLM - Royal Dutch Airlines website.
Yours sincerely,
Your Flying Blue team

Should you wish to answer this email, click on the link below.
For any new request, please visit the Flying Blue pages on Air France - Site officiel or KLM - Royal Dutch Airlines.
 
Last edited by a moderator:
Toppen