Senaste nytt

Aeroflot Business class i Z klass, tjänar man inte några miles längre?

pep

Medlem
Kreditering av Aeroflot Z klass, ger de några poäng?

Velkommen til Aeroflot og Johan

Til din orientering har jeg nyligt haft en god rejse med jer HAN-VIE-HAN
http://www.businessclass.se/skyteam...t-hanoi-moscow-vienna-return-vn-domestic.html

Til min enorme skuffelse gav Aeroflot mig ikke point i Z-class - hverken til AF, SU, eller KE frequent flyer programmer. Dette er en devaluering af vores kære FFP programmer og vil givetvis påvirke valg af Aeroflot negativt idet jeres konkurrenter (vistnok) altid giver miles på discounterede bz-class biletter....
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Hej Pep,
Tack för ditt meddelande.

Jag har faktiskt läst din recension för en tid sedan, väldigt intressant.

Gällande miles i Z-klass konstaterar jag att det råder motstridiga uppgifter vad som gäller, därför kommer jag åter igen kontakta vårt huvudkontor, ber därför om att få återkomma.

Under tiden, tackar jag för ditt tålamod.

Vänlig hälsning,

Johan
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Hej Pep,
Tack för ditt meddelande.

Jag har faktiskt läst din recension för en tid sedan, väldigt intressant.

Gällande miles i Z-klass konstaterar jag att det råder motstridiga uppgifter vad som gäller, därför kommer jag åter igen kontakta vårt huvudkontor, ber därför om att få återkomma.

Under tiden, tackar jag för ditt tålamod.

Vänlig hälsning,

Johan
 

pep

Medlem
hej Johan,

Tak for din højst uventede og proaktive intervention! Jeg elsker Aeroflot og vil gerne holde fast i min relation og brug af jer, da det altid er en glæde at se denne hurtigtvoksende gode udvikling. SU er et stærkt nordatlantisk, konkurrencedygtigt alternativ til både de Scandinaviske men i særdelelshed de arabiske luftfartselskaber! Jeg vil vælge Aeroflot igen: Maybe the most under-rated airline in the world!
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Business class report Aeroflot Hanoi-Moscow-Vienna return - and VN domestic

Hej Pep,
Tack så mycket för de mycket vänliga orden.
Aeroflot är glad att vara här på BC och står alltid till din tjänst.
Hilsen,
Johan Magnus Eriksson
 

pep

Medlem
Hey Johan! Tak - jeg holder på med Aeroflot - bookede igår SGN-SVO-CPH // CPH-SVO-DXB-NBO for kun 987 USD (sidste leg operated by KQ men med SU nummer) . Næstbilligste selskab var 600 usd dyrere! Men den dag, at I begynder at give points for Z-class så er jeg "back in business" :) Glæder mig til at prøve jeres Sukhoi mellem CPH-SVO.
 

pep

Medlem
Hej Pep,
......Gällande miles i Z-klass konstaterar jag att det råder motstridiga uppgifter vad som gäller, därför kommer jag åter igen kontakta vårt huvudkontor, ber därför om att få återkomma. Under tiden, tackar jag för ditt tålamod.

Vänlig hälsning,

Johan

Kære Johan,

Jeg er meget inspireret af din dedikation og har netop købt en superbillig billet i juli SGN-SVO-CPH // CPH-SVO-DBX-NBO (sidste leg med Kenya Airways men med SU codeshare-nummer). Jeg betalte kun 986 USD på Priceliner.com. Glæder mig til at prøve Sukhoi maskinen SVO-CPH. De næstbilligste pris-alternativer for samme routing (from SGN til NBO via CPH) var 600-1500 USD dyrere! En ting der nok irriterer mange her på BC.se er at den aktuelle bookings kode er meget svær at "fiske ud" ved køb af billet. Hvorfor er den skjult eller nærmest utilgængelig? Det gælder også ved bookning på aeroflot.com.....Men køber "klassen i sækken"?
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Vi välkomnar ny företagsrepresentant från Aeroflot

Hej Pep,
Mange takk för ditt meddelande.
Jag har inte glömt den förra frågan om miles i Z-klass, svaret jag fick fra våres Aeroflot Bonus var att man erhåller fortsättningsvis miles.
Är det mulligt att du sänder mig konkret skrift som siger modsatsen?
Vedrende din senaste fråga, har jag för mig att det handlar om utveckling av software för att kunna visa bokningsklass, jag ska höra med min vän Anders på en av de större GDS företagen vad skälet de facto är.
Är det ok om jag återkommer?
Hilsen,
Johan
Aeroflot Russian Airlines
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Vi välkomnar ny företagsrepresentant från Aeroflot

Hej pep,
Tack för ditt tålamod med min svarstid.

Saken är den att flygbolagen inte har som nummer ett på sin agenda att kommunicera bokningsklasser med sina slutkunder, utan hellre talar om ett namn på produkten, typ "Flexfare" etc. Det får som resultat att "bonus-miles/points jagare" som du själv och många BC- medlemmar, inte uppfattar flygbolagen som så transparenta som du och ni skulle vilja.
Vet ej om det besvarar frågan, men när det gäller Aeroflot Russian Airlines, är du och alla BC-medlemmar ALLTID välkomna att höra av er med specifika frågor gällande bokningsklasser i kombination med med miles etc.
För övrigt, visste du att Aeroflot är nominerat som Europas Bästa Flygbolag och Europas Bästa Business Class, resultatet väntas den 16 juni?

Hilsen,

Johan Magnus Eriksson
Aeroflot Russian Airlines
Sales Manager Sweden
 
Toppen