Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Men det stämmer väl att om man halkar ner till silver hos Aegean så krävs 24000 + 4 segment för att komma upp till guld igen eller har jag misstolkat reglerna?
 

FlyingFire

Medlem
Var det inte 20+4?

Nej, såhär skriver Aegean om att kvala till guld.
Aegean Airlines skrev:
  • Gold Card
    24,000 miles within 12 months (including at least 4 Aegean or Olympic Air flights) or a total of 48,000 miles, regardless of which airline you choose to fly with

Och för återkvaling gäller:

Aegean Airlines skrev:
  • Tier retention
    GOLD
    12,000 miles within 12 months (including at least 4 Aegean or Olympic Air flights) or a total of 24,000 miles, regardless of which airline you choose to fly with

 

Henrik_B

Medlem
Hej igen,

Ja, jag köpte ju den där "SAS premium ekonomi biljetten". Allt för att försöka nå guldstatus på Aegean. Mitt mål med detta var ju, säkert som många andras, att kunna få access till lounger runt om i världen när jag flyger. Men efter Aegeans senaste ändringar i sitt program, vad är egentligen det bästa flygbolaget nu för att kunna nå samma status? Är det någon som satt sig in i det redan?

//Håkan

Asiana Club blir en het kandidat. *G efter 40000 miles med *A under 24 månader.
 

palmen

Moderator
Vilka skulle du säga är lättast att få status hos under 2015 (med de förändringarna vi känner till i dagsläget)? Naturligtvis beror det på vilket resmönster man har och vilka bokningsklasser man väljer, men vad säger din magkänsla?
Fortfarande Aegean utan konkurrens i min mening, i alla fall om man flyger en del SAS som många av oss i norden gör. SAS ger 100% intjäning minimum på alla bokningsklasser (förutom I, R, X, N som du troligtvis ändå inte kommer bokas i). Vist man måste göra 4 legs med aegean, men om det stämmer att man kan få tor till grekland för 800 kronor som billigast så innebär det en extra kostnad på ca 1600. Flyga en bit över 20k miles i en bokningsklass som ger 100% eller enbit över 10k för de som ger 200%, enklare än så kan det inte bli inom *A även om man måste lägga till 4 resor för ca 1600 kronor.
 

Olle A

Medlem
Fortfarande Aegean utan konkurrens i min mening, i alla fall om man flyger en del SAS som många av oss i norden gör. SAS ger 100% intjäning minimum på alla bokningsklasser (förutom I, R, X, N som du troligtvis ändå inte kommer bokas i). Vist man måste göra 4 legs med aegean, men om det stämmer att man kan få tor till grekland för 800 kronor som billigast så innebär det en extra kostnad på ca 1600. Flyga en bit över 20k miles i en bokningsklass som ger 100% eller enbit över 10k för de som ger 200%, enklare än så kan det inte bli inom *A även om man måste lägga till 4 resor för ca 1600 kronor.
Jag håller helt och hållet med dej om att Miles & Bonus är bäst men med tanke på att Aegean bara flyger Arlanda - Aten på onsdagar och söndagar så krävs det ju några hotellövernattningar också.
 
1. Om jag bokar en Star Alliance Award-resa med Aegean för icke-Miles and Bonus-poäng (t ex Eurobonuspoäng eller Turkish-poäng), räknas den som ett av de fyra segmenten som krävs för statusrabbatten?
2. Om jag bokar en Star Alliance Award-resa med Aegean för Miles and Bonus-poäng, räknas den som ett av de fyra segmenten som krävs för statusrabbatten?
 

palmen

Moderator
1. Om jag bokar en Star Alliance Award-resa med Aegean för icke-Miles and Bonus-poäng (t ex Eurobonuspoäng eller Turkish-poäng), räknas den som ett av de fyra segmenten som krävs för statusrabbatten?
2. Om jag bokar en Star Alliance Award-resa med Aegean för Miles and Bonus-poäng, räknas den som ett av de fyra segmenten som krävs för statusrabbatten?

1. Nej, bonusresor får man inte tillgodräkna poäng eller segment för
2. Utgår ifrån att svaret är detsamma som #1
 
Toppen