Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Hur vet man vilka lounger man kan komma in i med A3*G?

Alle Star Alliance Gold lounger med billet til Star Alliance flyselskab samme dag. De har som regel Star Alliance Gold logoet (samme som på kortet) ved døren.

Udover det kommer du ind i forskellige 3. parts lounger, hvilke afhænger af det flyselskab du rejser med og den aftale de har i den pågældende lufthavn.
 

henkedio

Medlem
Business check-in går det bra att checka in familjen. Fasttrack och familje access till loungen gäller tyvärr bara SAS Gold, inte övriga *Gold.

Kan säga att jag fått gå igenom fast track security på CPH med mitt A3G, förstår att det förmodligen handlar om undantagsfall. Men det betyder förmodligen att de kan se det.
 

Jonas C

Medlem
Kan säga att jag fått gå igenom fast track security på CPH med mitt A3G, förstår att det förmodligen handlar om undantagsfall. Men det betyder förmodligen att de kan se det.

Min erfarenhet av Kastrup är att de är stenhårda med access då det är SAS personal som bemannar fasttrack. På Arlanda där det är vanliga säkerhetspersonalen som sköter fasttrack brukar det fungera bättre då de inte har samma koll på reglerna. Under en period låg det en bugg i systemet och då fick alla *G tillgång till fasttrack.
 

pep

Medlem
Man kan med ny Deals fra Skandinavien til Øst-Asien/Japan nu optjene en A3G på en enkelt Mileage Run for ca. 11700 SEK på en blandet business/economy trip med TK!!!

Et oplagt MR: Rejs t/r med TK fra ARN/CPH/OSL/GOT til VKO via IST for ca. 435 usd economy (iflg. Priceline.com). Derfra (med samme fly som man er landet med) rykker man frem i kabinen og kører business til East Asia og hjem igen....
Det giver omtrent 18000 miles (se nedenfor) og dermed et A3 guldkort (på nær 1000 miles)......og for en pris på ca. 11700 SEK....

CPH IST 1250 mi 2:18
IST VKO 1080 mi 2:00
VKO IST 1080 mi 2:00
IST NRT 5603 mi 10:21
NRT IST 5603 mi 10:21
IST VKO 1080 mi 2:00
VKO IST 1080 mi 2:00
IST CPH 1250 mi 2:18
Totalt: 18028 mil og 33:17 timer i luften Og så er man næppe sulten når man kommer hjem.....

Se hovedtråden på:
http://www.businessclass.se/forum/d...rkish-airlines-fran-9-000-sek-inkl-skatt.html
 

yip_man

Medlem
Tolkar jag det rätt ifall bokningsklass V,W CPH>BKK inte ger några poäng i Aegean?

Men det ger poäng på eurobonus?
 
Toppen