Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

palmen

Moderator
Ja, men det har ingen praktisk betydelse om du inte ska resa med Aegean. (om jag inte missat några bra perks dvs)

Du får som sagt väska inrikes i USA, samt boardingrupp 2 hos Unietd vilket är mycket skönt om man vill få upp väskan på hatthyllan :)

Edit: 2a och 3a på bollen :)
 

Maja

Medlem
Jaha, fick precis mailet med att jag uppnåt guldstatus. :)

Själv kortet lär inte hinna komma innan jag åker till London i mitten på april. Jag skulle dock vilja ha loungetillgång ändå. Tips på hur jag bär mig åt?

Hur petiga är de med en gäst? Jag har maken och dottern på 5 år med mig i sällskap. Blir en av dem nekad inträde tro?

Sen blir jag lite frågande och väldigt fundersam, om jag flyger en gång inom den närmaste 36-månadersperioden från det att jag fick min guldstatus så förlängs min den?!? Hur länge isf?

Kan jag nyttja en gratis inchecka väska även om jag krediterar poängen till ett annat bonusprogram (Eurobonus i detta fall)?
 
Tag et print af den mail du modtager og så medbring det blå kort som beskrevet i mailen.

Om du må tage to gæster med? Tjaaae, det kommer nok an på hvem der står i receptionen - du kan evt. efterlade din datter 'udenfor' hvis de er strikse med kun 1 gæst - mon ikke du så får lov ( Nej jeg mener ikke man skal efterlader en 5 årig alene i en lufthavn...).
 

Maja

Medlem
Tag et print af den mail du modtager og så medbring det blå kort som beskrevet i mailen.

Om du må tage to gæster med? Tjaaae, det kommer nok an på hvem der står i receptionen - du kan evt. efterlade din datter 'udenfor' hvis de er strikse med kun 1 gæst - mon ikke du så får lov ( Nej jeg mener ikke man skal efterlader en 5 årig alene i en lufthavn...).

Får jag inte ta med mig båda in så är det maken som vackert får stanna kvar utanför! :p
 

Gotlander

Medlem
Hallå!
Min lillasyster har börjat resa en hel del och vi funderar på att registrera henne till Aegan för att snabba på vägen till ett första guldkort. Om man reser SAS ToR i U klass ARN-CPH-IAD-CPH-ARN räcker det för guld? Med SAS ger det en intjäning om 9200 poäng.
 

090034208

Medlem
Hallå!
Min lillasyster har börjat resa en hel del och vi funderar på att registrera henne till Aegan för att snabba på vägen till ett första guldkort. Om man reser SAS ToR i U klass ARN-CPH-IAD-CPH-ARN räcker det för guld? Med SAS ger det en intjäning om 9200 poäng.

Nej. Denna resa ger ungefär 9200 miles t/r, alltså 100% till A3
 

fleetheseen

Medlem
Så efter att ha harvat runt med SAS EuroBonus silverstatus i ett par år så bytte jag till A3 för ett halvår sedan och blev nu A3 guldmedlem för några dagar sedan, SA guld för första gången i mitt liv :) Detta firas givetvis med ett loungebesök på Logan Airport. I samband med detta så har ett par frågor infunnit sig. Nästa resa som jag gör är en EuroBonus award resa mellan Stockholm - New York.

Fråga 1: Kan jag använda mina A3 guld förmåner (t.ex. lounge) trots att det är en award resa med EuroBonus där jag bara är silvermedlem? SAS är ju SA men jag tänker att det kanske blir strul pga att det är en award resa?

Fråga 2: Är det jag som missuppfattat eller stämmer det att man även kan ta med sig en vän som inte har någon status till SA's lounger?

Som alltid är jag redan nu tacksam för era briljanta svar :)
 

Dr. Miles

Expert
Undvika gärna förkortning SA om du menar Star Alliance. SA betyder ofta South African Airways här. :)
Generellt skriver man *A för Star Alliance och Star Alliance Gold som *G (t ex A3*G är Aegean Miles&Bonus Gold).
 
Toppen