Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Palazzi

Medlem
Om någon här inne fortfarande är under 26år så finns ju möjligheten att boka ungdomsbiljetter i V till Malaga i sommar.

ARN-AGP (Malaga) ger 3750 miles T/R hos A3.....för 1685kr.

Fem T/R resor ger 18750 miles för 8425kr! Inkl de tusen poäng som man får i registrering så hamnar man på 19750 miles. De sista 250 milesen får man väl skrapa ihop på billigast möjliga flight...

Under 9000kr för Star Alliance gold i 3 år lär vara svårslaget iaf.

PS. För att slippa åka 10 enkelresor till Malaga får man väl ta med sig kompisgänget :)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Palazzi!
Om jag var mycket yngre skulle jag ha nappat. Nu orkar jag inte sitta i Jantelagen class™ i fyra timmar, fem tur och retur...
 

henke12

Medlem
Hmm,
Har gjort en resa med SK MMX-ARN som inte kommit in på A3's hemsida ännu, trots att det syns på BP-kortet..

Försökte nyss att efterregistrera. Dock fanns inte Malmo Airport/Sturup med! Bara Malmo Harbour Heliport :p
Skrev ett mail och förklarade mitt problem..

Ska bli spännande och se om de svarar.. Man fick ingen bekräftelse på att man skickat mailet...

Någon som varit med om dylikt?
 

Mauricio

Medlem
Har krediterat till A3 från följande bolag: SK, LX, JJ, ET och har oftast fått poängen inom 72h. Flög ARN-FCO med nytillkomna Ethiopian den 9/3 och fick poängen 14/3, får väl anses OK. Kan tillägga att den sträckan ger 1247 poäng för en biljett som kostar 895kr. Flyger ni den rutten se då till att INTE boka 12A då får ni en halv plats.

ET.jpg
 

090034208

Medlem
Har 18385 miles på A3 konto. Åkte med LX FCO-ZRH, ZRH-BCN, BCN-ZRH och ZRH-ARN i business class den 18 samt 20 februari. Mitt nummer är printat på BP men inga poäng kommit in. Efter 2 veckor efterregistrerade jag men inget ännu. Står på hemsidan att det kan ta upp till 4 veckor efter efterregistreringen in poängena trillar in, får vänta 2 veckor till:mad:, väntar otåligt på Gold..

Man får ingen bekräftelse per email. Nämnas kan att även ARN-FCO med ET ej kom in automatiskt utan fick efterr och då kom det in 2494poäng efter ca en vecka...
 

Palazzi

Medlem
Om man tittar in på expedia (den amerikanska versionen) för tillfället kan man hitta ARN-FCO-ADD-JNB (Johannesburg) T/R för under 7000kr med Ethiopian Airlines. Hela resan bokas i T (100% till Aegean) och ger 13104 poäng. Inklusive startbonusen om 1000 poäng ger det 14104 poäng för ca 6900kr!

Ger inte Star Alliance Gold direkt, men tar dig iaf en bra bit på vägen :).

OBS. Prisexemplet hittades för 19-27 Mars.
 

Bringman

Medlem
Om man tittar in på expedia (den amerikanska versionen) för tillfället kan man hitta ARN-FCO-ADD-JNB (Johannesburg) T/R för under 7000kr med Ethiopian Airlines. Hela resan bokas i T (100% till Aegean) och ger 13104 poäng. Inklusive startbonusen om 1000 poäng ger det 14104 poäng för ca 6900kr!

Ger inte Star Alliance Gold direkt, men tar dig iaf en bra bit på vägen :).

OBS. Prisexemplet hittades för 19-27 Mars.

Finns på Ethiopians hemsida för 6482 kr dock blir det H (100% till Aegean) på hemvägen.
 

Palazzi

Medlem
Tack, uppmärksammade nyss att hemvägen var H, men såg också att intjäningen var 100% :). Är du säker på att det är samma bokningsklass för 6482kr? Det borde ju lämpligen vara så, men ser ingen specificerad bokningsklass på deras hemsida..... Blir lite fundersam när det står "semi-flex"...

Om det är samma bokningsklasser på Ethiopians hemsida kan man ju även boka två T/R ARN-FCO för 1672kr i W som ger 5028p till Aegean.

19132p för 9826kr...

Man får dock skynda att boka, för snart ersätts linjen till FCO med en direktlinje till ADD
 
Toppen