Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

E.K

Medlem
Jag tyckte att priset var för bra samt att man kunde köpa så mycket mil.
Klart att en kampanj förklarar den saken.
Jag har ju mitt guld säkrat så jag har inte så noga läst mailen från miles&bonus.
 

Nomaden

Ny medlem
Jag har typ inte flugit sen 2019 pga småbarnstillskott och reserestriktioner (typ stopp) på jobbet. Nu börjar det dra igång igen och det är i princip tillbaka till normalt och hösten blir ganska så reseintensiv vad det verkar.

Kul! Men var ska jag samla poäng nu? Kommer flyga mycket Lufthansa och SAS inom Europa men även ett par USA / Asien varje år (vet att flygbolagen infört snåla biljettklasser men kommer kunna hålla mig till Ombokningsbart så skaplig intjäning trots ekonomiklass tänker jag). Gillar Star Alliance och kommer nog hålla mig där. Det viktiga för mig är Fast Track och Lounger.

Är M&B fortfarande klart enklaste vägen till guld? Hur står sig det mot EB om man kör på Mastercard och får 1000 baspoäng i månaden?
 

igelkotten

Medlem
Jag har typ inte flugit sen 2019 pga småbarnstillskott och reserestriktioner (typ stopp) på jobbet. Nu börjar det dra igång igen och det är i princip tillbaka till normalt och hösten blir ganska så reseintensiv vad det verkar.

Kul! Men var ska jag samla poäng nu? Kommer flyga mycket Lufthansa och SAS inom Europa men även ett par USA / Asien varje år (vet att flygbolagen infört snåla biljettklasser men kommer kunna hålla mig till Ombokningsbart så skaplig intjäning trots ekonomiklass tänker jag). Gillar Star Alliance och kommer nog hålla mig där. Det viktiga för mig är Fast Track och Lounger.

Är M&B fortfarande klart enklaste vägen till guld? Hur står sig det mot EB om man kör på Mastercard och får 1000 baspoäng i månaden?

SAS Eurubonus är klart enklast om du kör SAS Amex Elite + SAS Mastercard Premium
 

E.K

Medlem
Aegean fyller 23 och säljer kampanjbiljetter för vinterhalvåret från oktober till mars.
Det är två dagar kvar på kampanjen.
Man kan flyga Köpenhamn Aten T o R för en tusenlapp SEK.

Let’s celebrate together with 50% on all our flights! (aegeanair.com)

Skärmbild 2022-05-28 091158.png
 

ulagun

Medlem
Kanske är lite sen på det, men kollat avgångar från CPH till både ATH samt RHO slutet sept -22 samt även mitten mars-23. DVs slutet/början av turistsäsongen.
Finner inga "promo priser" över huvud taget, utan ungefär samma prisbild som SAS och Lufthansagruppen..
Hittade samma priser som exemplet ovan under november, men inte speciellt lockande turista i Athen slutet av november
 

E.K

Medlem
Man behöver nödvändigtvis inte turista i Grekland utan kampanjen tillåter vidare resa till ett annat land också.
För oss som är i behov av segmenten för att behålla guldet tittar inte på årstiden så noga utan mer priset.
 

E.K

Medlem
Miles och Bonus fyller 20 år och delar ut gratis mil med chans att vinna 2.000.000 mil.
Plockade precis 2000 mil själv.
Valde Nya Smakupplevelser och Thessaloniki som stad.

Om någon lyckas plocka mer mil så rapportera gärna.


Edit: Provade Bröllopsdag och Heraklion på ett annat konto som jag är förmyndare över som också gav 2000 mil.
 
Last edited:
Toppen