Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

NyfikenGrau

Medlem
Gjorde mina 4 segment ganska nyligen, med uppgradering till business/bokningsklass I på Berlin-Aten-Berlin. De ouppgraderade inrikessegmenten gick in snabbt, men fick ringa och påminna om de uppgraderade segmenten.

Tyckte inte ATH var någon höjdare att byta på, då man automatiskt kommer ut landside och måste igenom säkerhetskontrollen igen. Fast track funkade en av tre, priority boarding noll av tre grekiska avgångar.
In-flight var helt ok, men inte ens tre timmars business class med seatblock och trerätters på porslin vore något jag skulle betalat extra för om jag inte kunnat uppgradera gratis. Business kommer nog egentligen bara till sin rätt i widebody-plan som jag ser det.
 

niklaswik

Medlem
Fast track funkade en av tre, priority boarding noll av tre grekiska avgångar.

Prioboarding kan man glömma i Aten tyvärr, märkte jag alltför tydligt i somras. Men fast track till säkerhetskontrollen fungerade "för bra", det var bara att gå in, ingen som kollade mitt boarding pass alls på två försök. Bara nickande leenden. :) Såg väl tillräckligt självsäker ut.. ;)
 

palmen

Moderator
Gjorde mina 4 segment ganska nyligen, med uppgradering till business/bokningsklass I på Berlin-Aten-Berlin. De ouppgraderade inrikessegmenten gick in snabbt, men fick ringa och påminna om de uppgraderade segmenten.

Tyckte inte ATH var någon höjdare att byta på, då man automatiskt kommer ut landside och måste igenom säkerhetskontrollen igen. Fast track funkade en av tre, priority boarding noll av tre grekiska avgångar.
In-flight var helt ok, men inte ens tre timmars business class med seatblock och trerätters på porslin vore något jag skulle betalat extra för om jag inte kunnat uppgradera gratis. Business kommer nog egentligen bara till sin rätt i widebody-plan som jag ser det.

Jag har också blivit tvungen att påminna om poängen för de uppgradera segmenten, de borde komma in i veckan för min del hoppas jag.

Vet inte vad du menar med landside här, men alla behöver gå igenom säkerhetskontroll för att komma ut till gate-områdena.
Det finns en rulltrappa/trappa man kan ta innan man kommer ut i bagage-hallen så är man direkt inne i terminalen igen och kan gå till loungen. Securityn tar inte mer än några minuter i fast track men det är självklart något man måste ha med i beräkningarna när man sitter i loungen och ska till sin gate.

Jag passerade ATH 2 gånger i oktober och båda gångerna hade jag priority boarding, både som Star Alliance Gold i economy samt när jag hade business. Priority boarding fungerade även i Stockholm och på Korfu för min del så jag hade 4/4 prio boarding på mina avgångar.
 

NyfikenGrau

Medlem
Angående "påminnelse om poäng": När jag ringde svarade de att jag skulle ha dem inom 48 timmar och jag hade dem inom 24 så det var ju rätt ok.

Med landside menar jag helt enkelt på andra sidan säkerhetskontrollen, dvs inte airside. Ser det som en klar nackdel med ATH att man måste igenom security vid alla byten, till och med för inrikes-inrikes.

Både priority boarding och fast track var mest som en tävling i knuffas och trängas oavsett status när jag åkte ;)

Bäst med Aegean var nog kabinpersonalen, trevliga och det kändes som de var rätt uppmärksamma på önskemål.
 

Dr. Miles

Expert
Stämmer det fortfarande att awardmiles är giltiga hur länge som helst?
Det verkar så enligt deras webbsida.

Aegean Airlines skrev:
Do my Tier or Award miles expire?
Published 13/06/2015 12:35 PM | Updated 14/07/2016 01:40 PM

Tier Miles are accumulated from flights with Aegean, Olympic Air and Star Alliance member-airlines and have a twelve (12) month lifetime. Award Miles do not expire.
Do my Tier or Award miles expire?
 
Toppen