Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

NyfikenGrau

Medlem
Jag har hittills tyckt att Thessaloniki tur och retur med en övernattning där generellt är enklaste/billigaste sättet att samla 4 segment, när jag kollat London har det innefattat en nattflygning vilket jag inte är så sugen på. Fördelen med Thessaloniki är täta förbindelser till/från Athen till lågt pris, om något skulle strula på vägen.
 
Intressant! Hur tyckte du Tirana var? Antar du övernattade?
Ja, jag kom dit fredag kväll och åkte söndag kväll och fick övernatta i Aten (som är en väldigt billig stad att övernatta i) på hemvägen. Centrala Tirana och vägen mellan flygplatsen och Tirana påminde om Italien, det kändes som att de vill bli ett "Little Italy". De höll på att bygga om hela Skanderbeg-torget när jag var där så tyvärr var stadskärnan lite som en byggarbetsplats. Övriga delar kändes, inte helt oväntat, som en blandning av Östeuropa och Balkan.
 
Förresten, jag kanske åker till Moskva under 2019 och jag har så smått kollat på biljetter dit. Vem tror ni har billigast biljetter dit från Köpenhamn? Aegean, från ca 550 SEK enkel resa och då ingår mat på planen för alla, och en incheckad väska för guldkortsinnehavare. Man drar in en hel del miles på en sådan resa också, speciellt med guldkortsbonusen.
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Förresten, jag kanske åker till Moskva under 2019 och jag har så smått kollat på biljetter dit. Vem tror ni har billigast biljetter dit från Köpenhamn? Aegean, från ca 550 SEK enkel resa. Man drar in en hel del miles på en sådan resa också, speciellt med guldkortsbonusen.

Kul att höra något om Tirana!

Ang Ryssland så har Putte satt igång förändringsprocess just i eftermiddag faktiskt, med anledning av lyckat fotbolls-VM. Kraftigt förenklad visumprocess på g, ingen aning om hur lång tid det kommer ta, men det låter högprioriterat så 2019 är nog inte otänkbart att det genomförs:

TASS: Business & Economy - Putin believes it is necessary to improve visa regime rules in Russia
 

palmen

Moderator
Förresten, jag kanske åker till Moskva under 2019 och jag har så smått kollat på biljetter dit. Vem tror ni har billigast biljetter dit från Köpenhamn? Aegean, från ca 550 SEK enkel resa och då ingår mat på planen för alla, och en incheckad väska för guldkortsinnehavare. Man drar in en hel del miles på en sådan resa också, speciellt med guldkortsbonusen.
Problemet med dessa billiga biljetter är att de inte går att uppgradera till Business. Betalar hellre 1100 kronor på Aegeans sida och åker sträckan i Business än det billigare priset i ekonomi.
 
Problemet med dessa billiga biljetter är att de inte går att uppgradera till Business. Betalar hellre 1100 kronor på Aegeans sida och åker sträckan i Business än det billigare priset i ekonomi.
Jag tycker inte att lite bättre mat är värt 550 SEK. Stolen är ju densamma fast med garanterad seat block.
 

palmen

Moderator
Jag tycker inte att lite bättre mat är värt 550 SEK. Stolen är ju densamma fast med garanterad seat block.
Där är vi olika, lugnet där framme är värt varenda krona jämfört med den kalabalik som är bakom skynket ibland. Bättre mat, dryck och egen buss samt seatblock tycker jag är väl värt och man slipper risken med nätresebyrå och kan betala med amex för försäkringar.
 
Toppen