Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

Palazzi

Medlem
Varför inte bara ligga lågt och låta poängen vara ? Som gold försvinner de väl aldrig och krediterar du bara > en resa var 18 månad så bibehåller du din status. Vad mer kan man begära?? Det finns ju en outsagd gräns där man blir ett girigt arsel och vem vill passa in på de kriterierna?

Haha, dessa poäng har vilat sig mer än så... Dock tyckte jag att jag lika gärna kan bränna poängen när jag når TK Miles & Smiles Platinum. Det är onödigt med två statusar inom samma allians som löper ut samtidigt.. Jag ser ju hellre att dessa poäng används än att de ligger och skräpar i evig tid, även om jag riskerar att bli ett "girigt arsel" :p
 
Tjaa för 21000 poäng kan du flyga ARN-IST-CMN med Turkish Airlines, enkelresa i Business Class. IST-CMN är närmare 6 timmar i flygtid och flygs med Airbus A330 med riktiga Business Class. På hemresan kan du nog hitta en billig Easyjet tillbaka till Europa :)
Morocco ligger i en annan zon numera: North Africa.
Man kan ju sy ihop en supergrym Ost-Västindisk semester om man jobbar lite:
1. Inleda resan med att få en BA guld till USA.
2. Köra en AA F trip till SJU eller CUR.
3. Ta sig till MEX och med 90K US DM köra mex-fra-sin-mle alternativet från annan tråd.
4. Använda A3 award till att åka i Asien eller för att resa till MEX i punkten ovan.

Blir det för mycket för att slippa julen i Sverige?
 
Last edited:

Olle A

Medlem
Väcker liv i den här tråden eftersom jag också undrar över reglerna. Är på väg mot guld på Aegean efter att fått inspiration i detta eminenta forum och farit iväg på billig weekendresa till JNB.
Om jag fortsätter att samla poäng hos Aegean kommer jag att ha 50 000 miles inom en snar framtid och tänker mej då en businessbiljett i Far East- zonen för 42 000 aegean poäng.

1. Hur utnyttjar jag dessa med optimal flygsträcka ex.PEK, BKK, HKG eller SIN med slutmål MNL ?

2. Finns det någon fördel med att samla Eurobonuspoäng i stället, när guldstatus på Aegean uppnåtts, och få EBS-status med 30 000 poäng på kontot och 20 000 kvar på Aegean ?

Kanske fel forum. Vänligen flytta till Star Alliance i så fall.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
1. Hur utnyttjar jag dessa med optimal flygsträcka ex.PEK, BKK, HKG eller SIN med slutmål MNL ?
Prova att routa från längst nordöst och mot sydväst/öst.
Observera att Aegean Miles&Bonus tillåter endast ett byte och en destination per bonusresa. Det blir smidigare att ta två enkelresor

T ex Tokyo-Singapore-Bangkok

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

2. Finns det någon fördel med att samla Eurobonuspoäng i stället, när guldstatus på Aegean uppnåtts, och få EBS-status med 30 000 poäng på kontot och 20 000 kvar på Aegean ?
SAS EuroBonus har generösare bonusresavillkor än Aegean Miles&Bonus. Du kan flyga 4 flighter per riktning.
 

Jonas C

Medlem
Satt i telefon under eftermiddagen och försökte boka en bonusresa HND-SIN-HKG med mina A3 miles. Både SQ och TG visar god tillgänglighet i Business på både awardtravelr och EF, men trots detta menade agenten att det inte fanns några bonusplatser alls på mina datum. Är tillgängligheten verkligen så dålig på Aegean, eller hade jag bara otur med agenten?
 

NyfikenGrau

Medlem
Sådär, då har jag uppnått mina mål när det gäller status, bl.a. A3*G...så nu är det bara att börja lära sig på nytt när man ger sig in i award-djungeln! Undrar som flera andra i tråden vad som ger mest för pengarna om man har runt 25 000 poäng. Kan väl samla in så jag kommer upp i 40-42 tusen också.

1. Jag uppfattar Aegeans tabeller som att man får ett par tusen miles "rabatt" om man väljer bonusresa med just A3 - 22 000 istf 25 000 för inomeuropeisk economy, 40 000 istf 42 000 för inomeuropeisk business, stämmer det?

2. Går det att ta reda på vad man får betala i tillägg för bonusresan man vill ta, och är detta tillägg lika stort oavsett om man bokar economy eller business?

3. Tips på mycket resa för pengarna jfr vanligt biljettpris? Det jag själv har på radarn är Armenien/Georgien t.o.r. "hemifrån", som väl bör vara mest "prisvärt" med poäng i vår region, men jag tar gärna emot tips på ovanligt lönande bonussträckor jämfört med normalt biljettpris oavsett världsdel!
 
Toppen