Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 28 November 2011.

1. MangeEricson

MangeEricson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enkla gratispoäng (1000miles) för de som orkar logga in på sin Aegeanprofil. Verkar som att man måste claima de inom någon dag dock.

Bifogade filer:

MartinH och NyfikenGrau gillar detta.
  2. MartinH

MartinH Medlem

Tack för tipset!
    Jag hjälper några kollegor med deras konton, men vad gör det när de mot mina förmaningar spenderar 60.000 miles på duty free och donationer?! :mad:

screenshot-en.aegeanair.com-2021.02.23-10_52_09.png

Sir Lemon och igelkotten gillar detta.
  3. MangeEricson

MangeEricson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ajaj, det där gör ont i poängjunkien i en:eek: Lika bra att lägga in de i ett together account (lämpligtvis med dig som ägare) samt sätta in en hårdblock för miles redemption ;)

Sir Lemon och MartinH gillar detta.
  4. E.K

E.K Medlem

Jag var också inne och klickade till mina 1000 mil.
    Oavsett status så får alla dessa mil bara man går in på kontot och klickar till sig dom.
    Jag råkar också med järngrepp förmynda över ett annat konto och märkte att reglerna inte stämmer.

Regelverket säger från Blå nivå till Silver 12.000 mil + 2 A3 flyg / medans kontot säger 9.000 mil + 2 A3 flyg.
    Sista gången det krediterades några flyg mil var sommaren 2019.

Skärmbild (80).png

5. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag raderade utan att läsa. Räcker det att logga in eller behöver man gå via länk i mejl?

6. E.K

E.K Medlem

Det räcker att logga in och klicka på Gift Miles.

Bryant gillar detta.
  7. igelkotten

igelkotten Medlem

kraven sänktes med 25% pga Corona

8. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för de 1000 milesen, vad jag nu ska med dom till, ser inte att jag kommer flyga någonting de nämaste åren (i tillräckligt hög grad i alla fall). Men man vet ju aldrig!

9. E.K

E.K Medlem

Fördelen är ju att dom inte förfaller så man kan samla "lååång" tid och sen växla in dom till något trevligt.
    Hos Lufthansagruppen kan man göra samma sak. Minimum är silvernivå lite då och då eller kreditkort för att milen inte skall förfalla.
    Nackdelen med program där milen förfaller efter ett tag är att man måste växla in dom till något mediokert, såvida man inte flyger såpas mycket att dom verkligen räcker till en Förstaklass eller Business resa.

NyfikenGrau gillar detta.
  10. cantona

cantona Medlem

Någon om har ett bra förslag på hur man använder ca 140 000 poäng?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!