Senaste nytt

Aegean Airlines fast track på Arlanda

Tamgåsen

Medlem
Blev också nekad (men igenomsläppt) häromdagen med TK*G. Så det verkar som att SAS har täppt igen kryphålet igen.

Ja, så verkar det vara. Däremot tycks det numera finnas fast track i säkerhetskontrollen på T5 närmast Sky City för A3*G, sannolikt endast om man reser med Aegean. Har inte provat detta själv ännu, men att ha fast track i denna säkerhetskontroll är praktiskt om man byter från inrikesflyget.
 

Juraj

Medlem
Grejen med denna är att det egentligen inte är en riktig fast track - man slipper visserligen själva kön men man använder fortfarande samma "banor" som vanliga kön, vilket brukar innebära många arga blickar.
 

igelkotten

Medlem
Nekades den "falska" fast tracken med A3G i lördags. Den stora fast-tracken fungerade, dock efter uppvisande av kortet.
Anledningen till att "falska" fast tracken inte fungerade kan ha berott på att jag skulle till Visby, varför systemet inte lät mig ha fast track på T5...
 

Juraj

Medlem
Det verkar som att personalen vid den stora fast-tracken ofta släpper en mot uppvisande av kort, trots att systemet säger ifrån. Hände till mig några gånger med Turkish Gold.
 

Olle A

Medlem
När den vanliga kön är lååång är det verkligen skönt att fast track fungerar även med Aegean. Åker Swiss economy till ZRH och vi var igenom security på 5 minuter.
 

ulagun

Medlem
Aegean Airlines står inte med på skylten för fast track på Arlanda terminal 5 vad jag kan påminna mig (om det inte tillkommit sedan jag passerade sist). Däremot får du fast track som EuroBonus Gold om du flyger med Aegean.
Lite OT på Kastrup två gånger inom en månad med Aegean economy och varsitt EBD resp EBG nekade fasttrack. Vidare Från Athen fanns *A Gold fast track men ingen som kollade. Vem dom helst kunde "gå före" Däremot har Argeans priority boarding fungerat perfekt. Inget SAS jante här inte :)
 

niklaswik

Medlem
Lite OT på Kastrup två gånger inom en månad med Aegean economy och varsitt EBD resp EBG nekade fasttrack. Vidare Från Athen fanns *A Gold fast track men ingen som kollade. Vem dom helst kunde "gå före" Däremot har Argeans priority boarding fungerat perfekt. Inget SAS jante här inte :)

Ja ATH fasttrack är kul, ingen har bett mig visa boarding pass en enda gång på ca 5 ggr, men konstigt nog verkar det ändå som att de flesta inte försöker fuska.
 
Toppen