Senaste nytt

Accor giltighetstid poäng

squeezen

Medlem
På denna topic så var jag i kontakt med (jag vet...) kundtjänst, först och främst snabbt svar, vilket jag inte upplevt innan, har ansett dem obefintliga innan.
Bor i södra sverige och har inte något accor hotell nära, därav ingen stay-cation på hemmaplan smidig.
Har haft resor planerade från nov-april till utlandet där tanken var bo på accor men som nu blivit cancellerade. Undrade därför om detta med stay krav inom 12 mån. Svaret:
Dear Squeezen
Thank you for your contact with ALL - Accor Live Limitless.

Following your request, I would like to give you some explanations concerning your Reward points:

• ALL - Accor Live Limitless points are valid for 12 months from their date of registration

• This validity is extended by 365 days each time an eligible stay at a participating hotel is registered in your account

• Your Reward points expire if no qualifying stay is registered within 365 days of your last stay so the points counter will be reset

• Two reminder emails are sent to you, 3 months and 1.5 months before your Reward points expire, if you have agreed to receive ALL - Accor Live Limitless communications.

Exceptionally, if your points do expire, a refund of lost Reward points can be considered:

- If you make an eligible stay within the next 6 months in one of our hotels participating in the programme, I invite you to send me a copy of your invoice once your stay is completed.

I would also like to take the chance to inform you in regards to the goodwill gesture implemented by Accor for all of its clients during 2021.

Understanding the difficulties in travelling in 2020 and 2021, Accor has decided to credit your eligible stays in 2021 with double Status points and Status nights, this points will be credited automatically upon your stays without any need for a registration.

Please let me know if you have any further questions.

Thank you for your amazing loyalty and preference for Accor.


Så kan vara bra att känna till man kan återkräva poäng om man efter dess utgång bor på ett hotell inom 6 mån. Det är en livlina som funkar för mig (förutsatt man kan resa innan 30/4 + 6mån då.
Så min absoluta deadline är sista oktober. Kanske nyttig info för fler (med beaktande att svaret är från kundtjänst då...)
 
På denna topic så var jag i kontakt med (jag vet...) kundtjänst, först och främst snabbt svar, vilket jag inte upplevt innan, har ansett dem obefintliga innan.
Bor i södra sverige och har inte något accor hotell nära, därav ingen stay-cation på hemmaplan smidig.
Har haft resor planerade från nov-april till utlandet där tanken var bo på accor men som nu blivit cancellerade. Undrade därför om detta med stay krav inom 12 mån. Svaret:
Dear Squeezen
Thank you for your contact with ALL - Accor Live Limitless.

Following your request, I would like to give you some explanations concerning your Reward points:

• ALL - Accor Live Limitless points are valid for 12 months from their date of registration

• This validity is extended by 365 days each time an eligible stay at a participating hotel is registered in your account

• Your Reward points expire if no qualifying stay is registered within 365 days of your last stay so the points counter will be reset

• Two reminder emails are sent to you, 3 months and 1.5 months before your Reward points expire, if you have agreed to receive ALL - Accor Live Limitless communications.

Exceptionally, if your points do expire, a refund of lost Reward points can be considered:

- If you make an eligible stay within the next 6 months in one of our hotels participating in the programme, I invite you to send me a copy of your invoice once your stay is completed.

I would also like to take the chance to inform you in regards to the goodwill gesture implemented by Accor for all of its clients during 2021.

Understanding the difficulties in travelling in 2020 and 2021, Accor has decided to credit your eligible stays in 2021 with double Status points and Status nights, this points will be credited automatically upon your stays without any need for a registration.

Please let me know if you have any further questions.

Thank you for your amazing loyalty and preference for Accor.


Så kan vara bra att känna till man kan återkräva poäng om man efter dess utgång bor på ett hotell inom 6 mån. Det är en livlina som funkar för mig (förutsatt man kan resa innan 30/4 + 6mån då.
Så min absoluta deadline är sista oktober. Kanske nyttig info för fler (med beaktande att svaret är från kundtjänst då...)
Det här blir ett problem för mig också om man inte kan boka nånting med Accor snart. Min reservplan är att göra en transfer till Flying Blue.
 

Homer

Medlem
Last edited:

squeezen

Medlem
Valfri aktivitet förlänger giltigheten, det bekräftade de i en e-post de skickade (åtminstone till mig)
i december.

Så det räcker med att ha tjänat poäng från adventskalendern eller exempelvis Paid Surveys Online | Earn Free Reward Points eller Accor Hotels - Collections : Faites vos achats en ligne et gagnez des points Rewards avec Collections

paid surveys är closed för new recruits tyvärr ocy hur funkar det i online portalen? Mkt heter ju ”fr” eller ”UK” i shopping namnet... har du, eller nån annan för den delen, testat att byta till HM sverige tex?
 

Homer

Medlem
paid surveys är closed för new recruits tyvärr

Använd länken som är på den här sidan i stället
ClubOpinions


hur funkar det i online portalen? Mkt heter ju ”fr” eller ”UK” i shopping namnet... har du, eller nån annan för den delen, testat att byta till HM sverige tex?

ej provat själv, såg det här nyligen
FlyerTalk Forums - View Single Post - What’s the most efficient way to cheaply earn points to extend validity?
 

taxvalp

Medlem
Jag förlängde just giltighetstiden för mina poäng väldigt enkelt på samma sätt som @mackan33 tipsade om.

1. Växlade till mig 3500 Finnairpoäng via Amex MR.
2. Konverterade dessa 3500 poäng till 500 Accor ALL-poäng via Finnair.

Processen tog knappt två veckor och giltighetstiden förlängdes i ett år. Om man redan har Finnairpoäng är det förstås ännu smidigare.
 

Homer

Medlem
Jag förlängde just giltighetstiden för mina poäng väldigt enkelt på samma sätt som @mackan33 tipsade om.

1. Växlade till mig 3500 Finnairpoäng via Amex MR.
2. Konverterade dessa 3500 poäng till 500 Accor ALL-poäng via Finnair.

Processen tog knappt två veckor och giltighetstiden förlängdes i ett år. Om man redan har Finnairpoäng är det förstås ännu smidigare.


Bättre affär att växla via Flying Blue...

4.000 Amex Membership Rewards points ger 4.000 Flying Blue miles som kan växlas till 1.000 Accor Live Limitless points

Via Finnair får man bara 500 Accorpoäng för 3.500 Amex
 
Last edited:

MTheC

Medlem
Jag förlängde just giltighetstiden för mina poäng väldigt enkelt på samma sätt som @mackan33 tipsade om.

1. Växlade till mig 3500 Finnairpoäng via Amex MR.
2. Konverterade dessa 3500 poäng till 500 Accor ALL-poäng via Finnair.

Processen tog knappt två veckor och giltighetstiden förlängdes i ett år. Om man redan har Finnairpoäng är det förstås ännu smidigare.
Bra tips! Har ca 3000p som ligger och skräpar där så även om jag har flera månader kvar till dess mina Accorpoäng löper ut så känns detta som ett bra sätt att köpa sig ett år till.
 

Original

Medlem
Tittade just på svenska Amex-sidan: "100 Membership Rewards-poäng = 10 Flying Blue miles". Således behövs 40.000 Membership Rewards points föt att få 4.000 Flying Blue miles. Eller missar jag något?
 
Toppen