Senaste nytt

Accelerate September - December 2017

palmen

Moderator
Fick det här. Vad värderar ni IHG poäng till?

1,000 Stay Once, Get 1,000 bonus points
Thank you for being a loyal IHG® Rewards Club member. Stay once and earn 1,000 bonus points.

6,000 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 6 night(s) and earn 6,000 bonus points.

2,200 Travel with the IHG® App
Book 2 stay(s) with the IHG® App and earn 2,200 bonus points.

4,000 A Bonus Weekend Stay
Stay with us for the weekend and earn 4,000 bonus points. A Friday and Saturday or Saturday and Sunday night stay required.

11,200 Globetrotter Bonus
Earn 11,200 bonus points for staying at 2 IHG® hotel(s) outside of your country of residence. You’ll earn for one hotel stay per country.

15,600 Your Achievement Bonus
Complete 4 of the 5 offers and earn (an additional) 15,600 bonus points.

4,000 Big Apple Bonus
Stay 2 or more nights at participating IHG® hotels in New York City and earn 4,000 bonus points.

2,000 September Bonus Offer
Stay once in September and get 2,000 bonus points.
Den där kan du klara på 2 stays och totalt 3 nätter vilket låter helt ok om du har en weekend planerade under denna tid samt ett till land.

60.000 poäng räcker för att boka de dyra hotellen som lätt kan kosta 4.000 kronor natten. Ger poängvärde på ca 7 öre.

På deras point breakers kan du boka vissa hotell för 5000 poäng och dessa kan kosta upp till 2000 kronor natten utan problem. Poängvärdet blir då ca 40 öre.

Ett annat bra tillfälle att nyttja poäng kan vara points + cash där man kan få ner priset ordentligt på ett rum om man delbetalar med poäng.

Allt beror lite på var man tänker att bo, men säg ca 10 öre som ett riktvärde.
 

Kris

Medlem
Instämmer med föregående talare. Vissa använder cirka 5 USD cent som riktmärke. Om man spenderar poängen klokt kan man pressa ur mer värde än så. För att pricka in point breaks (5k per natt) skall man enligt min mening ha lite flyt alternativt ha väldigt flexibla reselplaner. Om man lyckas är det riktigt bra värde.

Beträffande din accelerate-kampanj; go for it. :) Ett generellt tips är att alltid boka i appen om möjligt, så behöver man inte tänka på det delmomentet. Som sagt, två långhelger (varav en i NYC) så kammar du hem hela potten.
 

Homer

Medlem
Det finns ett "easter egg" , välj print preview och titta längst ned på sedan.


October Bonus – earn 5,000 points for one stay during October

November Bonus – earn 5,000 points for one stay during November

December Bonus – earn 5,000 points for one stay during December

Final Week Bonus – earn 2,000 points for a stay between 24th and 31st December
 

jumbooze

Medlem
Hur var det nu igen, om jag har nedan så räcker 5 nätter det är inte 1 + 5 eller hur?

2,000 Stay Once, Get 1,000 bonus points
Thank you for being a loyal IHG® Rewards Club member. Stay once and earn 1,000 bonus points.

10,000 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 5 night(s) and earn 10,000 bonus points.
 

Kris

Medlem
Hur var det nu igen, om jag har nedan så räcker 5 nätter det är inte 1 + 5 eller hur?

2,000 Stay Once, Get 1,000 bonus points
Thank you for being a loyal IHG® Rewards Club member. Stay once and earn 1,000 bonus points.

10,000 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 5 night(s) and earn 10,000 bonus points.
Korrekt. Så har det i alla fall varit innan.

Edit: har nu även kollat min egen Accelerate och konstaterat att så är fallet. En och samma stay har triggat både "Stay Once..." och räknat upp min "Stay x nights"
 

jumbooze

Medlem
Gött, då blir det full pott, topcashback har upp till 15% på Ihg nu plus referal blev en bra hacka extra plus accelerate bonuspoints ( skönt att man vart klar med Hilton Diamond så man kan vänsterprassla lite)
 

jumbooze

Medlem
Har inte befattat mig med topcashback. Hur funkar det? Är det bara gångbart på prepaid stays? Eller oxå på flexbokningar på något sätt?
Det står inga begränsningar gällande prepaid...
Klicka dig vidare från deras sida som cashback sida och gör dina bokningar...
 

Kris

Medlem
Det finns ett "easter egg" , välj print preview och titta längst ned på sedan.


October Bonus – earn 5,000 points for one stay during October
November Bonus – earn 5,000 points for one stay during November
December Bonus – earn 5,000 points for one stay during December


Final Week Bonus – earn 2,000 points for a stay between 24th and 31st December
Någon som fått leverans av påskharen? Verkar som att det är en blindgångare, med mindre det krediteras efter kampanjens slut.
 
Toppen