Senaste nytt

AAs minimum connecting time och två olika biljetter

fcx

Medlem
Vet inte om något av undantagen är aktuella för just denna flight, så:

STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .55 1.00 1.30 1.30
OFFLINE .55 1.00 1.30 1.30
** OR * ARE ALL
BA-AA ID SUP FLT 1631 - 1999 - FLT 1 - 5999
CANADA - CANADA
BA-AA ID SUP FLT 4650 - 5699 - FLT 1 - 5999
CANADA - CANADA
BA-AA ID SUP FLT 6500 - 6999 - FLT 1 - 5999
CANADA - CANADA
BA-AA ID SUP FLT 7700 - 7949 - FLT 1 - 5999
CANADA - CANADA
BA-AA ID SUP FLT 1631 - 1999 - FLT 1 - 5999
MEXICO - MEXICO
BA-AA ID SUP FLT 4650 - 5699 - FLT 1 - 5999
MEXICO - MEXICO
BA-AA ID SUP FLT 6500 - 6999 - FLT 1 - 5999
MEXICO - MEXICO
BA-AA ID SUP FLT 7700 - 7949 - FLT 1 - 5999
MEXICO - MEXICO
BA-AA ID 1.45 FLT 1500 - 1630 - FLT 6000 - 9099
BA-AA ID 1.35 ALL - FLT 1 - 5999
**-AA ID 2.00 ALL - FLT 1 - 5999
**-AA ID SUP ALL - FLT 6000 - 9099
BA-** ID 1.45 FLT 1500 - 1630 - ALL
**-** ID 1.50 INTER MIA - MPB
 

lunne

Medlem
Tar mig kanske vatten över huvud genom att tolka ovanstående, men kan inte se att mina flighter faller under undantagen...

Kommer med AA 6162 (BA 209)
Ansluter till AA 2424
 

Senator

Moderator
Tar mig kanske vatten över huvud genom att tolka ovanstående, men kan inte se att mina flighter faller under undantagen...

Kommer med AA 6162 (BA 209)
Ansluter till AA 2424

Räknas som "ID" som är International to Domestic och då är det 90min som gäller.

Annars är det bra att veta att det tog mig under 15 sekunder att validera att jag hade fel först Google är svårslagen..
 

agehall

Medlem
Mot bakgrund av ovanstående dokument så kommer då följdfrågan: vad räknas som "eligible ticket"? Jag antar, biljetter som följer minimum Connecting time kriteriet?
MCT är helt irrelevant om du har flera biljetter. Det är ENBART ett kriterium för om du ska få boka en anslutning på SAMMA biljett. Har du två olika biljetter så spelar MCT ingen roll - missar du din anslutning är det ditt problem.
 

fcx

Medlem
MCT är helt irrelevant om du har flera biljetter. Det är ENBART ett kriterium för om du ska få boka en anslutning på SAMMA biljett. Har du två olika biljetter så spelar MCT ingen roll - missar du din anslutning är det ditt problem.

Men det var ju inte det tråden handlade om.

American har uttalad policy att det är deras problem om du missar en anslutning (pga deras försening). Vad händer då om man har bokat separata biljetter som inte "uppfyller" MCT?
 

khybner

Medlem
Som svar på din fråga #1 (eller prognos rättare sagt): så här ser statistiken för immigration ut under Februari mellan kl 1900-2000 på Miami North Terminal som BA använder:

Max väntetid: 46 min på snabbaste dagen, 147 minuter på långsammaste dagen. 89 minuter i snitt under månaden.
Snittväntetid: 18 min på snabbaste dagen, 66 minuter på långsammaste dagen. 31 minuter i snitt under månaden.
 

AABack2ARN

Medlem
Och detta är under förutsättning att planet landar i tid. Jag antar att du flyger BA209. Senaste veckan snittar den på 20 minuter sen varje dag enligt flightradar. Dock är tidtabellerna lite olika nu och i slutet av mars då sommartabellen gäller.

Jag har själv aldrig flugit på två separata biljetter med AA men läser man på FT verkar AA hantera missade anslutningar även då man reser med separata biljetter ganska bra. Notera dock att om du missar så går nästa möjliga flyg dagen efter och du kommer med absolut största sannolikhet få fixa hotell själv. British Airways kommer inte göra det då du i deras ögon anlänt slutdestinationen.

Jag skulle nog inte själv chansa - i synnerhet inte på en flygplats som Miami som ofta har kaos i immigrationen. Dock har jag läst många rapporter om att situationen är bättre nu än tidigare så risken är nog inte lika hög just nu.
 

agehall

Medlem
Men det var ju inte det tråden handlade om.
Jo. Så fort man börjar dra upp MCT och separata biljetter så är det extremt viktigt att man förstår att dessa två saker inte har med varandra att göra.

Hur AA skulle hantera det är svårt att säga, de brukar vara flexibla med ändringar när saker skiter sig, men det hänger mycket på vem man pratar med.
 

AABack2ARN

Medlem
Hur AA skulle hantera det är svårt att säga, de brukar vara flexibla med ändringar när saker skiter sig, men det hänger mycket på vem man pratar med.

Och just avseende den punkten kan man tillägga att Americans värsta personal troligen håller till i Miami - förvisso tävlar de med New York men där tror jag det är storstadsattityden som spelar in. I Miami är de mest svårhanterade. Pratar du spanska går det kanske bättre.
 
Toppen